رئيس اتحاديه مشاوران املاک کشور با بيان اينکه پيش از اين بازار مسکن 20 درصد حباب داشت، گفت: 5 درصد اين حباب تا کنون حذف شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،مصطفي قلي خسروي افزود: فروشندگان ملک مسکوني، رويکرد افزايشي ندارند و در هفته هاي اخير شاهد کاهش قيمت ها هستيم اما هنوز حباب اين بازار به طور کامل حذف نشده است.

وي گفت: همکاران ما در بازار مسکن علاقه مندند تا قيمت ها کاهش يابد تا ضمن رونق خريد و فروش، درآمد بنگاه هاي مشاوران املاک هم افزايش يابد.

خسروي اضافه کرد: در حوزه اجاره مسکن هم روند مطلوبي ديده مي شود و از همه صاحبان املاک خواهشمنديم که تا حد امکان تلاش کنند اجاره مسکن را با مستأجران فعلي تمديد کنند چون سه بار جا به جايي منزل به معني يک بار آتش سوزي در اسباب و اثاثيه منزل محسوب مي شود چون در اين جا به جايي ها، بخش زيادي از اسباب و اثاثيه منزل از بين مي رود.

وي با بيان اينکه در کشورهاي خارجي 70 درصد خانه ها استيجاري و در ايران 30 درصد است، گفت: با توجه به اينکه ساخت مسکن روند خوبي داشته است اميدواريم با گسترش ساخت مسکن استيجاري هم در سال هاي آينده بتوانيم بازار اجاره را هم ساماندهي کنيم.

خسروي افزود: خوشبختانه آقاي روحاني رئيس جمهور منتخب هم از تقويت توليد مسکن حمايت کرده  که خبر خوبي براي ساماندهي بازار مسکن است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اتحادیه ، بازار ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار