بازار تاريخي همدان به دليل بي برنامگي در معرض خطر تخريب قرار گرفته است.

"بابك مغازه اي" فعال ميراث فرهنگي و دبير سنخنگوي انجمن كهن دژ همدان در خصوص وضعيت بازار تاريخي همدان به خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران، گفت: در مورد بازار همدان تلاش هاي بسياري از سوي ميراث فرهنگي همدان شده است اما به دليل نداشتن يك برنامه مشخص و يكپارچه اين بازار دچار مشكلاتي است كه بايد به آن پرداخته شود.
وي ادامه داد: بازار تاريخي همدان از بازارهاي ارزشمند كشور با معماري منحصر به فرد است كه بخش هايي از اين بازار مرمت و ساماندهي شده اما متأسفانه بخش هايي در معرض تخريب قرار گرفته است.
"مغازه اي" با اشاره به كاروانسراهاي موجود در بازار گفت: كاروانسراهاي موجود در بازار در معرض خطر تخريب قرار دارد و نيازمند ساماندهي و مرمت است همچنين بايد كاربري مشخصي براي اين كاروانسراها تعيين شود.
وي در ادامه عنوان كرد: دو نوع كاروانسرا در كشور وجود دارد نوع اول كاروانسراهايي كه بيرون از شهر هستند و نوع دوم هم كاروانسراهاي داخل شهر هستند و كاروانسراي موجود در بازار هم از نوع كاروانسراهاي تاريخي داخل شهر است.
"مغازه اي" خاطر نشان كرد: هنوز در بازار قديمي همدان راسته هاي "زرگران"،"مسگرها" و راسته چاقوسازان به صورت فعال و پويا مشغول به تجارت هستند و ادامه اين پويايي در بازار مستلزم توجه و ساماندهي از طرف مسئولان ميراث فرهنگي است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار