اولين مجتمع صنعتي شتر شيرده ايران در شهرستان طبس در حال راه اندازي است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند   مدير عامل انجمن شترداران بومي استان گفت : مراحل اوليه ساخت و راه اندازي و دريافت زمين است و چون در زمينه فرآوري شير شتر فعاليت خواهد کرد، دريافت مجوزهاي لازم حدود 3 سال طول کشيد.

«عراقي»  اظهار اميدواري کرد: با توجه ويژه مسئولان به صنعت پرورش شتر هر چه زودتر مشکلات رفع شود و شاهد راه اندازي سريع اين مجتمع باشيم.

وي اعلام کرد: 250 نفر شتر شيرده از هندوستان خريداري شده است که تاکنون درگير مسائل دامپزشکي آن بوده ايم و با رفع اين مشکل و خروج شترها از قرنطينه، کار انتقال آن  از گمرک به طبس انجام خواهد شد.

وي از برنامه ريزي براي صادرات شير شتر در بسته بندي هاي مناسب به کشورهاي حاشيه خليج فارس خبر داد و گفت: حتي برخي از افرادي که قرار بود براي راه اندازي چنين مجتمعي تبليغ کنند از پيش خريد شير شتربراي برخي از شرکت هاي موجود و کشورهاي حاشيه خليج فارس خبر دادند که اين مسئله تاثير مهمي در صادرات استان خواهد داشت.

وي از مسئولان استاني خواست براي به سرانجام رسيدن هر چه سريع تر اين پروژه نهايت همکاري را داشته باشند.

وي شير شتر را يک غذاي کامل معرفي کرد که خاصيت ضد ميکروبي و آنتي اکسيدان آن از شيرگاو بيشتر است.

به گفته «عراقي»، شير شتر خاصيت دارويي دارد و براي کنترل برخي بيماري ها مثل ديابت به لحاظ داشتن انسولين، چربي و لاکتوز مناسب بسيار مفيد است.

وي اعتبار اين پروژه را حدود 10 ميليارد ريال عنوان کرد و افزود: براي خريد شترها توسط شرکت حدود 4 ميليارد ريال هزينه شده است./ع

برچسب ها: خراسان ، شتر ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.