معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: عملیات پایش سموم باید بر روی همه مواد غذایی انجام شود که لازمه این کار استقرار یک آزمایشگاه سم‌شناسی در استان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، بهزاد شریف مخمل‌زاده در جلسه شورای سلامت استان، اظهار کرد: سال گذشته با تشدید تحریم‌ها بر علیه ایران وضعیت دارو دچار بحران و در حوزه داروهای تخصصی وارداتی، دچار کمبود شدید شدیم.

وی ادامه داد: از فروردین‌ماه سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی اقدام به ذخیره‌سازی دارو کرد؛ به همین دلیل کمبود دارو زیاد محسوس نبود، اما از اواخر سال 91 در زمینه داروهای تخصصی ساخت داخل نیز کمبود به وجود آمد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه افزود: قاعده این است که هر استانی قادر به تأمین نقدینگی باشد می‌تواند داروی مورد نیاز را تأمین کند که در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز با کمک بخش خصوصی موفق به تهیه بخشی از داروهای تخصصی که دارای معافیت مالیاتی هستند، شد.

وی با بیان اینکه اگر نقدینگی فراهم باشد شرکت‌های تولیدکننده داروهای تخصصی دارو را با قیمت تولید در اختیار می‌گذارند، اذعان داشت: سازمان‌های دولتی مثل شرکت نفت و تأمین اجتماعی با تأمین نقدینگی مورد نظر در تأمین داروی مورد نیاز می‌توانند همکاری کنند.

مخمل‌زاده خاطرنشان کرد: از نیمه دوم سال 90، کارگروهی در حوزه مخاطرات غذا به وجود آمد، این مخاطرات در پنج گروه گوشتی، لبنی، نان، آب و واردات مواد غذایی تشخیص داده شد./ع

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.