فرانسوا اولاند رئيس جمهوري فرانسه که در قطر به سر مي برد در کنفرانس خبري مشترک با شيخ حمد بن خليفه آل ثاني اميرقطر گفت بايد راهي براي کمک به مخالفان سوري پيدا شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ اولاند  افزود: من بر روابط دو کشور فرانسه و قطر به دلايل سياسي، تاريخي و فرهنگي تاکيد مي کنم . ما طرحهاي مشترک زيادي داريم که موجب نزديکي ما مي شود و شما نيز از روابط فرهنگي صحبت کرديد که قرار است عميق تر شود. شرکتهاي فرانسوي حاضر بهترين کار را عرضه مي کنند. فناوريهاي پيشرفته و دانش اين شرکتها بهترين خدمات را  ارائه مي کنند. سرمايه گذاريهاي قطر در فرانسه نيز حائز اهميت است و ما با آغوش باز از آنها در مسير کار آفريني و پويايي اقتصادي استقبال مي کنيم. ما به همراه امير قطر درباره مسائل سياسي منطقه صحبت کرديم. بارديگر توانستيم ديدگاهي مشترک به ويژه در زمينه سوريه پيدا کنيم. ما فقط به محکوم کردن وقايع در اين کشور نپرداختيم. فاجعه اي در حال روي دادن است. تقريبا صد هزار نفر جان خود را از دست داده اند و بايد راه حلي پيدا شود. بايد راهي براي کمک به مخالفان سوري پيدا شود. مخالفان بايد بتوانند از خود دفاع  کنند و مواضعي را باز پس گيرند.

اولاند  ادامه داد : ما همچنين خواستار يافتن راه حلي سياسي هستيم و در اين زمينه تلاش مي کنيم. ما به خوبي مي دانيم که توازن قوا به اين راه حل سياسي معنا مي دهد و سرعت آن را تعيين مي کند. ما همچنين کشورهاي منطقه را مطرح کرديم و مي دانيم که بايد از آنچه "بهار عربي" در کشورهايي چون تونس و مصر از آن ياد مي شود حمايت کنيم.

ما همچنين به طور تنگاتنگي ميان فرانسه و قطر همکاري مي کنيم تا به تلاشها براي توسعه و دموکراسي در اين کشور ها کمک کنيم.  ما همچنين همکاري انساني و فرهنگي را توسعه مي دهيم. روز گذشته در مراسم افتتاحيه دبيرستاني شرکت کرديم. چنين اقداماتي با علاقه قطر براي حمايت از سازمان فرانکوفوني(کشورهاي فرانسوي زبان) همسو است. همان گونه که جناب امير قطر اشاره کردند رويدادي مانند مسابقات جام جهاني فوتبال رويدادي مهم است و ميلياردها نفر آن را پيگيري مي کنند.

ما توافق کرديم که قطر بتواند در جريان فرايند زمينه سازي فرانسه براي آماده کردن مقدمات برگزاري مسابقات جام جهاني فوتبال حضور داشته باشد تا بتواند تجربه کسب کند و اين مسئله به نفع قطر و فرانسه باشد. اين هدف و مقصود اصلي از اين سفر است و من اميدوارم روابط ميان فرانسه و قطر به بالاترين سطح ارتقاء يابد و با اراده طرفين براي آغاز مرحله اي جديد ادامه يابد. اميدوارم اين روابط مبتني بر اعتماد و احترام متقابل و شفافيت باشد. چيزي براي مخفي کردن در روابط دو کشور و جايي براي ترس و نگراني در روابط دوجانبه وجود ندارد.

برچسب ها: اولاند ، تروریست ، تسلیحات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار