نائب رئيس اتحاديه ليتوگرافان در پي اقدامي جهت بهبود وضعيت چاپ و نشر از امضاي تفاهم نامه اي با رئيس صندوق توسعه ملي خبر داد.

احمد ابوالحسني، نائب رئيس اتحاديه ليتوگرافان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران در خصوص اقداماتي بر بهبود عرصه چاپ و نشر گفت: ما به دنبال راهي هستيم كه در عرصه چاپ و نشر بهبودي و جريان رضايت بخشي ايجاد كنيم و براي اين امر اقداماتي را به انجام رسانده‌ايم.


وي ادامه داد: در اين خصوص جلسه اي را با محمد رضا فرزين رئيس صندوق توسعه ملي تشكيل داديم و در اين جلسه تسهيلاتي در جهت صنعت نشر، چاپ براي بهبود چرخه فعاليتي محاقان، ناشران ، ليتوگرافان و چاپخانه داران را خواستار شديم كه خوشبختانه به نقطه نظرات و نتايجي خوب و رضايت بخشي رسيديم.

ابوالحسني عنوان كرد: طي اين جلسه قرار شد تفاهم نامه اي 5 ساله براي به روز رساني دستگاه هاي صنعت چاپ به نشر امضا شود بدين صورت كه هر سال يك مبلغي به اين صنف تعلق گيرد تا اين امر صورت گيرد.

وي افزود: در اين جريان هم با وام ارزي با كارمزد 6 درصد و هم با وام ريالي با كارمزد 16 درصد موافقت شد.

وي در پايان با اشاره به درخواستش از دولت جديد در جهت بهبود در وضعيت اين صنف اضافه كرد: ايمدوارم كه مسائل اجرايي در دولت جديد به خود انجمن ها و اصناف واگذار شود و اجازه كار را طي روال عادي به اين صنف دهند./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار