در آیین نکو داشت دانشجویان غیر ایرانی امسال 176 دانشجو فارغ التحصیل شدند.

 مجتبی بذر افشان مدیر کل امور دانش آموختگان وزارت  علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران گفت: مطابق سال های گذشته آیین نکوداشت دانشجویان غیر ایرانی امسال در تاریخ 12 تیر ماه 92 به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود.

 وی افزود: امسال مجموعا 176 دانش آموخته غیر ایرانی از دانشگاه ها تابع وزارت علوم یعنی 17 دانشگاه فارغ التحصیل می شود که البته این تعداد از دانشجویان از 20 کشور جهان در دانشگاه های ایران مشغول تحصیل بودند.

بذرافشان تصریح کرد: البته در کنار این جشنواره ششمین جشنواره فرهنگ ملل نیز به مدت 3 روز برگزار می شود.

وی اظهار داشت: 98 نفر از داشنجویان فارغ التحصیل در مقطع کارشناسی، 61 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 17 نفر در مقطع دکتری در دانشگاه های کشور مشغول تحصیل بود چنانچه 58 نفر دختر و 118 نفر پسر بوده اند و این در حالی است که 11 نفر  دانشجویان غیر مسلمان نیز در این میان از دانشگاههای کشور فارغ التحصیل می شود.

 بذر افشان خاطر  نشان کرد: این تعداد از دانشجویان خارجی که در دانشگاه های کشور فارغ التحصیل می شوند معمولا در همه رشته های دانشگاهی مشغول تحصیل بودند چنانچه از کشورهای همسایه یا اندونزی، آفریقا، سنگان، کره جنوبی، ژاپن، هندوستان، مالزی، قرقیزستان، پاکستان  و ویتنمام بوده اند./ع2
برچسب ها: دانشجو ، علوم ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار