فرماندار هیرمند گفت: از صبح روز گذشته وزش طوفان همراه با گرد وخاک شدید، رفت و آمد را در راههای روستایی شهرستان هیرمند با مشکل مواجه ساخته و باعث تعطیلی بازار و ادارات نیز شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، دهمرده افزود: باتوجه به فصل برداشت محصولات جالیزی طوفان شدید همراه با گردوخاک باعث صدمات شدید به محصولات زراعی - باغی وگلخانه ها شده و خسارت شدید به تاسیسات کشاورزی ،دامپروری وارد نمونده است.
وی اظهار داشت: با وزش طوفان شدید 60 روستای این شهرستان در محاصره ی شن های روان قرار دارد که تردد در مسیر های روستایی نیز با توجه به کاهش شدید شعاع دید به کندی صورت می گیرد.
فرماندار هیرمند افزود: راههای روستایی مسیر اکبر آباد، سیادک و بازارچه مرزی میلک،توسط شن های روان مسدود شده بودکه عملیات بازگشایی این محورها آغاز وهم اکنون تردد در تمامی این مسیر ها جریان دارد.
دکتر عبادتی مدیر شبکه بهداشت ودرمان هیرمند نیز گفت:گردوخاک شدید باعث تشدید علائم بیماری هایی مانند سل وآسم خواهدشد وحتی الامکان پیشنهاد میگردد که افراد مسن و کودکان ازمنزل خارج نشوند ویا ازدو ماسک روی هم داستفاده نمایند.
وی گفت: تمام مراکز درمانی این شهرستان آماده ارائه خدمات به مراجعه کنندگان و بیماران با مشکلات تنفسی و ریوی ناشی ازآلودگی هوا است.
همچنین عابدی سرپرست اداره هواشناسی زابل گفت: وزش باد که از روز گذشته اغاز شده تا فردا نیز ادامه خواهد داشت و سرعت باد به 80 کیلومتر در ساعت رسید ه است./س
برچسب ها: وزش ، طوفان شدید ، هیرمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.