خانه سينما در تعطيلي و يا بازگشايي ادله و توجيهات قابل استنادي نداشت.

حجت الاسلام نصر الله پژمان فر، رئيس كارگروه رسانه و هنر مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار حوزه ي سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعيت خانه سينما و حاشيه هاي آن گفت: خانه سينما جرياني صنعتي است كه فضاي كاري آن با خروج از فعاليت سينمايي به جريان سياسي تغيير كاربري داده است و با تعطيلي و بازگشايي آن در هاله اي از ابهام به سر مي برد.

رئيس كارگروه رسانه و هنر مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: با توجه به گفته شمقدري مبني بر نارضايتي محمود احمدي نژاد بر تعطيلي خانه سينما بايد بگويم كه هيچ كار و فعاليتي بدون تامين رضايت صورت نمي گيرد و به طور حتم اين اتفاقات با هماهنگي انجام گرفته است.

حجت الاسلام پژمان فر تصريح كرد: توجيهي براي تعطيلي و يا بازگشايي خانه سينما وجود ندارد و در اين صورت يا تعطيلي اين نهاد غيركارشناسي بوده و به همين خاطر بازگشايي آن بدون ادله محكم غيرممكن است.

وي با اشاره به ظرفيت هاي سينما افزود: بر اساس گزارشات وزارت ارشاد و گفتگوهاي مطرح شده جواد شمقدري و وزير ارشاد ما به اين استناد رسيديم كه خانه سينما با ورود به انحرافات توسط برخي از افراد مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

حجت الاسلام پژمان فر عنوان كرد: در قانون ماده اي است به عنوان اين كه ظرفيت هاغي نظام ما تشكيل شده از صنف هاي دولتي است و راه اندازي هر يك از اين صنف ها براي نقش آفريني و توجه به شاخص هاي سينما بوده است.

رئيس كارگروه رسانه و هنر مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: به طور قطع خانه سينما وارد جريان سياسي شده بود كه از حقانيت اصلي بازمانده است و به همين دليل در زمان تعطيلي همه اين اتفاق را پذيرفتند.

حجت الاسلام پژمان فر با اشاره به مقابله با انحرافات سياسي عنوان كرد: همه اين انحرافات نشان از عقبه ي سياسي گروه است و ما نيز به شدت مقابل اين اتفاقات خواهيم ايستاد.

وي در خصوص نام گذاري جديد خانه سينما اظهار داشت: در قانون راه اندازي تشكيلات ديگري مانعي ندارد مهم ترين موضوع تاثيرات راه اندازي و انجام امور مربوط به آن نهاد است.

رئيس كارگروه رسانه و هنر مجلس شوراي اسلامي در خصوص حضور مجلس در روند بازگشايي خاطر نشان كرد: در آينده جلسه اي را در اين پيرامون تشكيل خواهيم داد و بعد از بررسي هاي لازم اعلام موضوع مي كنمي اما در حال حاضر اظهار نظري نمي كنيم./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.