شناخت بازارهاي جهاني، تداوم حضور در آنها و وجود بازارياب ها در حرکت هاي دانش بنيان ضرورت تام برای شکوفایی اقتصاد کشور دارد.

نبي زاده کارشناس اقتصادي، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: بازاريابي بين المللي به عنوان يک صادرکننده يا به عنوان يک کشور موفق در بخش صادرات است، به طوري که در بازارهاي دنيا افراد جايي براي محصولات خود پيدا مي کنند.


ود افزود: علاوه بر کالاها، خدمات نيز نقش مهمي را در اقتصاد جهاني دارا هستند و خدمات و کالاها در تعرفه گمرکي يکسان است.

این کارشناس اقتصادی بیان داشت: در طي سال هاي گذشته نه تنها حجم تجارت بين المللي افزايش چشمگيري داشته ، بلکه تغييرات زيادي در الگوي تجارت به چشم مي خورد.  

وي در ادامه افزود:تجارت جهاني امروزه يک مجموعه به هم پيوسته جهاني از بازارها، تکنولوژي و شرايط زندگي استاندارد که در گذشته ناشناخته بوده، است.


وي خاطرنشان کرد: بازاريابي بين المللي با سطح رقابت ارتباط نزديکي دارد. دربسياري از موارد داشتن اطلاعات درست به اصطلاح "رانت اقتصادي" از اهميت بالايي برخوردار است.
انتهاي پيام/

برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار