مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي از برپايي نمايشگاه توانمندي هاي صنايع دستي و سوغات استان در رواق هاي مسجد كبود تبريز خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدي افزود: این نمایشگاه همزمان با آغاز سفرهاي تابستاني گردشگران به استان، گشايش يافته و به عرضه هنرهای سنتی و صنایع دستی و سوغات استان می پردازد.

وی تشریح کرد: آثار زیبا و متنوعی از انواع صنایع دستی شهرستان ها و مناطق مختلف آذربایجان شرقی از روز چهارم تير ماه، در بيش از 30 غرفه در این نمایشگاه در معرض دید بازدید کنندگان قرار داده مي شود.

محمدی خاطرنشان كرد: علاوه بر عرضه نمونه های مختلف هنرهای سنتی و صنایع دستی و سوغات نقاط مختلف استان، گردشگران و بازديدكنندگان شاهد اجرای زنده مراحل ساخت برخي آثار هنری در تعدادي از غرفه هاي اين نمايشگاه و ارائه انواع غذاهاي سنتي و محلي آذربايجان شرقي خواهند بود.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان با اشاره به هنرنمايي ده ها تن از هنرمندان رشته هاي مختلف استان و برخي استان هاي همجوار در اين نمايشگاه گفت: آثار و محصولاتي از رشته هاي مختلف و زيباي صنايع دستي آذربايجان شرقي در اين نمايشگاه در معرض ديد بازديدكنندگان و گردشگران قرار مي گيرد.

محمدي تشريح کرد: در نمايشگاه صنايع دستي مسجد كبود هنرهایی از جمله منبت کاری، معرق کاری و نازک کاری چوب، شیشه گری سنتی و دستی، تابلو فرش، ورني، سفال و سراميك، سبد بافی و لباس های محلی آذربایجان شرقي ارائه مي شوند.

وي افزود: نقره كاري، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و ساخت زیور آلات، قلمزنی روی مس، چرم و کفش، گلیم، چاپ باتیک، ممقان دوزی و همچنين سوغاتی های متنوع خوراكي ديگر غرفه هاي اين نمايشگاه را تشكيل مي دهند.

محمدي يادآور شد: نمایشگاه توانمندي هاي صنايع دستي و سوغات استان، در محل رواق هاي مسجد كبود تبريز از اوايل تير ماه سال 92 و همزمان با شروع سفرهاي تابستاني آغاز به کار نموده و تا آغاز ماه مبارك رمضان آماده پذیرایی از شهروندان و گردشگران تابستاني در آذربايجان شرقي خواهد بود/س

 

برچسب ها: صنایع ، دستی ، گردشگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.