در پي افتتاح جنجال برانگيز دفتر طالبان در قطر، نماينده آمريکا در مذاکرات با طالبان امروز وارد دوحه پايتخت اين کشور شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، مقامات بلند پايه آمريکايي گفتند" جيمز دابينز، نماينده ويژه آمريکا در امور افغانستان و پاکستان در نشست هاي امروز جان کري وزيرامور خارجه آمريکا و رهبران قطر شرکت مي کند."

اين درحالي است که مقامات وزارت امور خارجه آمريکا ضمن ابراز بي اطلاعي از جدول زماني آغاز گفتگوهاي دابينز با طالبان تاکيد کردند جان کري وارد گفتگو با اين گروه شورشي نخواهد شد.

باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا با اشاره به آمادگي کشورش براي خروج 68هزارنظامي آمريکايي از افغانستان تا سال آينده و تلاش براي پايان دادن به اين جنگ طولاني که موجب نارضايتي شهروندان اين کشور شده است، از گفتگو با گروه طالبان حمايت مي کند.

از سوي ديگر، افتتاح دفتر شورشيان طالبان در دوحه با نام" امارت اسلامي افغانستان" که سه شنبه هفته گذشته با نصب پرچم سفيد راه اندازي شد، روند گفتگوهاي صلح آمريکا در کابل را با بن بست روبه‌رو کرده است.

حامد کرزاي رئيس جمهور افغانستان پس از اطلاع از راه اندازي دفتر طالبان در دوحه و از سوي ديگر، تمايل آمريکا به برگزاري گفتگو با اين گروه شورشي، به اين موضوعات به شدت واکنش نشان داد.

جان کري بامداد امروز شنبه وارد دوحه پايتخت قطر شد و جيمز دابينز نيز به طور جداگانه به اين کشور سفر کرده است.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار