اعضای شورای آرد و نان مازندران از خروج گندم های تولیدی این استان به خارج از مازندران و انبار کردن این محصول راهبردی انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران در نشست شورای آرد و نان ، این انتقاد در حالی مطرح شد که گفته شد در حالیکه نیمی از گندم تولیدی استان مازندران برابر با حدود 125 هزار تن برداشت شده است ، فقط حدود 21هزار تن گندم توسط شرکت غله و بخش خصوصی خریداری شده و بقیه از استان خارج شده است .

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور مستقر در ساری در این جلسه گفت: تا کنون پنج هزارو 500تن گندم توسط این شرکت خریداری شده است.

افرازه با بیان اینکه 15هزارو 500تن گندم تولیدی استان توسط کارخانجات آرد استان خریداری شده است ،افزود: این درحالی است که بر اساس آمار سازمان جهاد کشاورزی ،درو نیمی از مزارع گندم انجام و حدود 125 هزار تن گندم تولید شد.

وی پیش بینی امسال تولید گندم در استان را 250 هزار تن اعلام وتصریح کرد: به نظر می رسد واسطه ها و دلالان و برخی از کشاورزان نسبت به انبار کردن و خروج این محصول اقدام می کنند. معاون نظارت و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیزبا تایید خروج گندم به خارج استان گفت:به دلیل خرید عوامل واسطه ،گندم تحویلی به مراکز خرید محدود شده است.

اصغر زاده به وجود چهار هزارو 200واحد خبازی در استان اشاره کرد وافزود: تا کنون کمبودی از آرد خبازی و یا تعطیلی واحدی نانوایی به دلیل کمبود آرد گزارش نشده است.

وی از سهمیه بندی آرد خبازان در خرداد امسال خبر داد وتصریح کرد: در حال حاضر قیمت هر کیسه آرد در واحد خبازی از 24هزارو 500تومان تا 26هزار تومان خریداری می شود.

وی به سه هزارو 80 مورد بازررسی امسال از واحد های تولیدی آرد ، توزیع و خبازی ها اشاره کرد و گفت: 316فقره پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد و 742میلیون ریال تشکیل شد.

وی تعداد کارخانجات آرد استان مازندران را 19 واحد بیان کرد./س

برچسب ها: انبار ، محصول ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.