در اردیبهشت ماه سال‌جاری توسط اداره استاندارد خرمشهر تعداد 597 گواهینامه به‌منظور کالاهای وارداتی صادر شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد خوزستان، رئیس اداره استاندارد شهرستان خرمشهر اظهار کرد: در راستای اجرای قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران به ویژه ماده چهار و تبصره‌های ذیل ماده شش قانون سازمان به منظور حمایت از مصرف کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی، این اداره بر همه اقلام وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری که قصد ترخیص از گمرک خرمشهر را داشته باشند نظارت کرده و تنها در صورت انطباق با استانداردهای ملی و یا استاندارد های مورد قبول، مجوز ورود به کشور برای آن‌ها صادر می‌شود در غیر این‌صورت همه محموله‌های نامرغوب خارجی و غیراستاندارد باید مرجوع شوند.

سیدصادق شریفی‌نسب گفت: در اردیبهشت ماه سال‌جاری 724 اظهارنامه گمرکی به اداره استاندارد خرمشهر از سوی گمرکات آبادان و خرمشهر ارجاع شده است.

وی افزود: از کالاهای صادراتی و وارداتی تعداد 548 نمونه که شامل 425 نمونه از کالاهای مشمول استاندارد اجباری در بخش واردات، 123 نمونه در بخش صادرات و تعداد 132 نمونه در راستای تعیین تعرفه گمرکی بوده که توسط کارشناسان ادارات استاندارد خرمشهر و آبادان و با همکاری شرکت‌های بازرسی، نمونه برداری شده و به آزمایشگاه‌های تائید صلاحیت شده ارسال شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت تعداد 597 گواهینامه به‌منظور کالاهای وارداتی صادر شده و 807 نمونه نیز به آزمایشگاه‌های همکار به‌منظور بررسی و میزان انطباق با استانداردهای ملی مربوطه ارسال شده است.

شریفی‌نسب در پایان از صدور 118 گواهینامه صادراتی با ارزش بالغ بر 253 میلیارد و 939 میلیون و 177 هزار و 533 ریال و به وزن 68 میلیون و 616 هزار و 709 کیلوگرم در اردیبهشت ماه سال‌جاری توسط اداره استاندارد خرمشهر خبر داد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.