رئیس‌جمهوری تونس در دیدار با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر ضرورت گسترش و ارتقای روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران گفت: ما به رئیس‌جمهوری منتخب ملت ایران برای حل مشکلات منطقه و جهان اسلام از جمله سوریه امید بسته‌ایم.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، " منصف المرزوقی " رئیس‌جمهور تونس در دیدار با آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تبریک برگزاری باشکوه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی در ایران خواستار تعامل جدی دو کشور برای ارتقای مناسب شد.  
 
رئیس‌جمهوری تونس همچنین در تماسی تلفنی با حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی بار دیگر انتخاب وی را تبریک گفت و افزود: به رئیس‌جمهوری منتخب ملت ایران برای حل مشکلات منطقه و جهان اسلام از جمله سوریه امید بسته‌ایم.  
 
رئیس‌جمهوری تونس در ادامه دیدار با آیت‌الله اراکی که برای مشارکت در همایش وحدت اسلامی به تونس سفر کرده، از فعالیت‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در تقویت وحدت میان صفوف مسلمانان جهان و  مواجهه با فتنه‌‌های طایفه‌ای و مذهبی به‌ویژه در شرایط حساس فعلی جهان اسلام تقدیر کرد.  
 
وی تاکید کرد: تونس از هر تلاشی برای ایجاد وحدت و ترویج همگرایی در میان ملت‌های مسلمان حمایت می‌کند.  
 
المرزوقی همچنین با تکرار موضع قاطع کشورش در مخالفت با هرگونه دخالت خارجی در سوریه بر ضرورت پایان هر چه سریع‌تر بحران این کشور از طریق راه حل‌های مسالمت‌آمیز و سیاسی تاکید کرد.  
 
گفتنی است؛ " پیمان جبلی " سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس نیز در این دیدار حضور داشت.
 
انتها پیام/  

برچسب ها: رئیس ، جمهور ، تونس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار