نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت : رییس جمهوری منتخب سیاست و خط و مشی خود را اعتدال و میانه روی اعلام کرده اند و این امری مبارک و میمون برای ایران اسلامی است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: این سیاست قدم بزرگی در مسیر بلوغ سیاسی است و ضمن همراهی با این خط و مشی حجه الاسلام حسن روحانی باید عرصه را بر تندروها تنگ کنیم .

وی اظهار کرد : اگر خط و مشی اعتدالی رییس جمهوری منتخب تا چهار سال آینده تداوم داشته باشد و وی خوب مدیریت کند بی شک مردم باردیگر وی را بر مسند ریاست جمهوری انتخاب خواهند کرد .

او با اشاره به نشاط و امید بوجود آمده در کشور پس از انتخابات 24 خرداد گفت : ملت باید با عزم جدی پشتیبان و کمک حال دولت جدید باشند و نباید بگذاریم که این روحیه بانشاط در کشور از بین برود .

خطیب جمعه اردبیل اضافه کرد : همه گروهها ، احزاب و آحاد ملت باید به یاری رییس جمهوری منتخب بشتابند و پس از خلق حماسه سیاسی شاهد خلق حماسه اقتصادی مورد نظر مقام معظم رهبری را در کشور باشیم .

حجت الاسلام و المسلمین عاملی همچنین برگزاری انتخابات 24 خرداد و حضور حماسی مردم در آن را نمایش دمکراسی واقعی از سوی جمهوری اسلامی ایران ذکر کرده وگفت : در بسیاری از کشورهای مدعی دمکراسی از جمله آمریکا میزان مشارکت مردم به ندرت از 45 تا 46 درصد بالاتر می رود اما حضور 72 درصدی ایرانیان در انتخابات میزان واقعی بودن مردمسالاری درایران را در معرض دید جهانیان قرار داد.

وی اظهار کرد : انتخابات 24 خرداد در حالی برگزار شد که مردم تحت فشار و تحریم خارجی بودند و اینگونه حماسه آفرینی وثوق و اعتقاد مردم به نظام جمهوری اسلامی را نشان داده و ثابت می کند که تحریم ها در اراده فولادین مردم تاثیری نداشته است .

به گفته او ، دنیا اکنون متحیر است که چگونه پی درپی در ایران اسلامی انتخابات با مشارکت حداکثری مردم برگزار می شود و یک کشور چقدر ظرفیت در زمینه برگزاری انتخابات مختلف را دارد .

حجت الاسلام و المسلمین عاملی برگزاری سالم و بدون مشکل انتخابات را مورد اشاره قرار داده و گفت : دشمنان پیش از انتخابات مدام از فرمایشی بودن انتخابات ، تقلب ، انتخابات مهندسی شده و .. سخن می گفتند ولی نتیجه انتخابات نشان داد که دموکراسی واقعی در ایران حاکم بوده و ایران اسلامی مانند کشورهایی نیست که در آن حاکمیت با زور سرنیزه ، فریب رسانه ای ، زور و تزویر و دموکراسی تقلبی به حیات خود ادامه می دهد/س .


برچسب ها: اردبیل ، سیاست ، اعتدال ، رئیس ، جمهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.