خطیب موقت نماز جمعه تهران ضمن تبریک راهیابی تیم ملی ایران به جام جهانی و پیروزی عظیم حماسه سیاسی گفت: ملت ایران حقیقتا عزت‌آفرین هستند و این حماسه امید دشمنان را مایوس کرد و دشمن فهمید این حرکت لبیکی بود به ندای رهبر معظم انقلاب لذا متوجه شدند مردم ایران تابع ولی فقیه هستند و رابطه بین مردم و مقام معظم رهبري یک رابطه ناگسستنی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، "آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی" در خطبه‌های اول نماز جمعه اين هفته تهران با تاکید بر عظمت ماه شعبان و با عرض ارادت به حضرت قائم (عج) اظهار داشت: خداوند متعال در این ماه یک جایزه بزرگ منظور فرموده است که اگر آنرا دریافت نکنیم مغبون هستیم.

وی ادامه داد: چنین جایزه‌ای را خداوند برای آنانی که قدر شعبان را بدانند آماده کرده است.
 
آيت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به برکات مناجات شعبانيه افزود: امام راحل از مناجات شعبانیه بسیار یاد می‌کردند و ائمه معصومین با خداوند با همین کلمات در ارتباط بودند.  
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به وضعيت مردم، قبل از ظهور تصریح کرد: تقابل با ظلم قبل از ظهور به اوج می‌رسد، دشمن با کشتار مردم قصد دارد مردم را آرام کند اما هر چه کشتار بیشتر‌ می‌شود قیام مردم نیز شدت می‌یابد.  
 
وی در ادامه افزود: شدیدترین گرفتاری‌ها در دوران قبل از ظهور حضرت مهدی (عج) بوجود می‌آید؛ دشمن حتی به جنین شکم مادرها رحم نمی‌کند و مصیبت و گرفتاری به اوج می‌رسد.  
 
آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به ویژگی‌های مردم زمان غیبت اظهار داشت: مردم آن زمان شیفته عدل هستند و از ظلم به تنگ‌ آمده‌اند، عاشق اسلام‌اند. منتظرین باید زمینه ظهور را فراهم کرده و زيبايي اسلام را به دنیا معرفی کنند.  
 
خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: ظلم مردم در کشورهای عربی چون بحرین و سوریه را می‌شنوید نا‌امید نشوید، اینها علائم فرج و پیروزی بعدی است. 

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران ضمن تبریک راهیابی تیم ملی ایران به جام جهانی و پیروزی عظیم حماسه سیاسی گفت:‌ ملت ایران حقیقتا عزت‌آفرین هستند و این حماسه امید دشمنان را مایوس کرد و دشمن فهمید این حرکت لبیکی بود به ندای رهبر معظم انقلاب و متوجه شدند مردم ایران تابع ولی فقیه هستند و رابطه بین مردم و مقام معظم رهبري یک رابطه ناگسستنی است.
 
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامي مبنی بر اینکه خداوند دل‌ها را به آنچه که صلاح است هدایت فرمود، اظهار داشت: این فرموده مقام معظم رهبری حتما شامل حال همه ما شده است.  
 
آیت‌الله موحدی کرمانی ضمن تبریک به "حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی" بیان داشت: ایشان به حق شایسته این مقام عالی‌رتبه بودند؛ هم از رجال سیاسی، مذهبی و دینی و هم مدیری قوی، مدبر و شایسته‌ای هستند و چه در زمان امام(ره) و چه در زمان حاضر و در دوران پیروزی قبل از انقلاب اسلامی انسانی انقلابی و تابع ولایت فقیه بودند و در عرصه انقلاب اسلامی مبارزات چشمگیری داشتند.  
 
خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: سخنرانی انقلابی رئیس جمهور منتخب مردم بعد از پیروزی انقلاب فراموش شدنی نیست که در مسجد ارگ ایراد کردند و در اولین مرتبه رهبر معظم انقلاب را به عنوان امام خمینی (ره) خطاب کردند.  
 
وی افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در مسئولیت‌های مختلف در مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام فردی موفق بودند و انشاءالله خداوند وی را یاری کند تا بتواند این بار سنگین را به راحتی به سرمنزل برساند.  
 
آیت‌الله موحدی کرمانی گفت: رئیس‌جمهور منتخب باید با خواندن آیه آیه قرآن و دقت در آن و هضم این فرامین برای اداره بهتر کشور آماده شود و این بار سنگین را به درستی به منزل برساند و تنها راه حل نیز همین راه است.  
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران به یکی از مسئولیت‌های سخت ریاست جمهوری اشاره کرد و اظهار داشت: اولین مسئولیت رئیس‌جمهور منتخب انتخاب کارگزاران برای سازمان‌ها، روسا، مشاور و معاونین بوده که به حق این کار بسیار سخت است و مردم در حدی که توان دارند باید کمک کنند و در مسئولیتی که به این افراد می‌دهیم باید به دنبال آزمایش باشیم و بدون حساب مسئولیت ندهیم.  
 
وی بیان داشت: ما مطمئنیم برادر عزیزمان با انتخاب افراد نخبه امتحان داده،‌ وفاداری خود را به انقلاب و ولایت نشان داده است و چنین افرادی که دلسوز و خادم مردم هستند با این انتخاب صحیح موفق خواهند شد تا مشکلات کشور، بویژه مشکلات اقتصادی را حل کنند.  
 
آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد:‌ یاری خداوند به دنبال این برنامه است و رئیس جمهور منتخب قدرتش را باید به عنوان طبیب اعمال کند زیرا طبیب دلسوز است و آنچه که مصلحت است انجام می‌دهد و رئیس‌جمهور منتخب نیز باید همین رویه را در پیش بگیرد و این جزو امتیازات نظام جمهوری اسلامی ایران بوده که دلسوز مردم ایران است.  
 
خطیب نماز جمعه تهران در ادامه به روز جانباز اشاره کرد و اظهار داشت: این عزیزان در مبارزه جانشان را فدا کردند و آزادگان در زندان صدام ملعون ایستادگی کردند و ما همواره به آنها مدیون هستیم.  
 
وی ادامه داد: انسان‌ها باید در مسیر ایثار قرار بگیرند و ما وظیفه داریم با سختی‌هایی که جانبازان در راه انقلاب تحمل کردند ‌آشنا شویم و آنها را مطرح کنیم.  
 
آیت‌الله موحدی کرمانی گفت: رئیس‌جمهور منتخب اگر کسی را دید که خدمتی انجام داده اما جزو دانه‌درشت‌ها نیست باید خدمتش را مطرح کند و برای تقدیر از وی مجلسی را تشکیل دهد و همان دلسوزی را که پدر و مادر نسبت به فرزندان‌شان دارند همین دلسوزی را نسبت به عزیزانش داشته باشد.
 
خطیب نماز جمعه تهران در پایان به مناسبت روز نیمه شعبان از سربازان گمنام امام زمان (عج) که خدمات چشمگیری را انجام می‌دهند تشکر و خاطرنشان کرد: این عزیزان هیچ وقت به دنبال مطرح شدن نیستند، کار آنها قابل تحسین است زیرا عناصر خائن را می‌شناسند و توطئه‌ها را خنثی ساخته و جلوی خطرات را می‌گیرند که انشاءالله مورد عنایت خاص خداوند قرار بگیرند. 

انتهای پیام/ 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار