کانون وکلای ترکیه اعلام کرد هجده تن از اعضای حزب سوسیالیست ستمدیدگان ترکیه امروز جمعه به علت شرکت در تظاهرات ضد دولتی طی سه هفته اخیر در این کشور بازداشت شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ; شبکه تلویزیونی ان.تی.وی اعلام کرد اعضای حزب سوسیالیست ستمدیدگان ترکیه ، تشکل کوچک بسیار فعال در اعتراض های اخیر ، به علت « وابستگی به یک سازمان تروریستی » و « تخریب اموال عمومی » تحت پیگرد قرار دارند و انتظار می رود مجازات چندین سال زندان را پیش رو داشته باشند.

پلیس ترکیه صبح سه شنبه دهها تن از اعضای این تشکل را در خانه هایشان در استانبول دستگیر و ساختمان روزنامه آتیلیم و خبرگزاری اِتکین را که به این تشکل وابسته هستند ، بازرسی کرد. همچنین چندین تن دیگر در شهر آنکارا بازداشت شدند.

معمر گولر ، وزیر کشور ترکیه از دستگیری 62 تن در استانبول و 23 تن در آنکارا خبر داده بود.وزیر کشور ترکیه گفت سازمان تروریستی حزب کمونیست مارکسیست لنینیست که در تظاهرات پارک گزی نیز شرکت داشته است ، هدف این عملیات پلیس است.

از روز شنبه با آغاز مداخله پلیس برای تخلیه پارک گزی ، در مجموع 24 تن در بازداشت به سر می برند. بنا به اعلام کانون وکلا ، این رقم احتمالا افزایش خواهد یافت.پلیس ترکیه روز یکشنبه 600 تن را در استانبول و آنکارا دستگیر کرد که بیشتر آنها زود آزاد شدند.

برچسب ها: اعضا ، حزب ، چپگرا ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار