شهردار قم ضمن بازدید از موسسه آینده روشن (پژوهشکده مهدویت) با حجت الاسلام و المسلمین پورسید آقایی، دبیر همایش بین المللی دکترین مهدویت و رییس موسسه آینده روشن دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، محمد دلبری شهردار قم در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین پورسید آقایی، با اشاره به اینکه بحث مهدویت از جمله مباحث مهم و کلیدی تشیع است گفت: وجود مسجد مقدس جمکران در قم و خدمت به زایران آن، افتخاری برای شهرداری و کل قم است و ما در شهرداری، هر شب چهارشنبه میزبان خیل عظیم زایران این مسجد مقدس هستیم و به آن مفتخریم.
شهردار قم با اشاره به ظرفیت های دیگر کلانشهر شیعی قم، افزود: قم از دیرباز مهد علم و اجتهاد و تربیت مبلغین دینی بوده است. برای نمونه یکی از مبلغین دینی قم، شیخ احمد قمی است که اصلیت آن به محله چهل اختران قم می رسد و هزاران کیلومتر آن دورتر، در کشور تایلند محل اشاعه مذهب حقه تشیع بوده است به طوری که اکنون چند میلیون نفر شیعه در این کشور وجود دارد.
دلبری تصریح کرد:‌وقتی یک مبلغ دینی از قم در صدها سال قبل چنین اثری دارد، قطعا حضور مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه و تبلیغ دینی که امروز از وسایل مختلف انجام می شود، اثر بیشتری دارد و دلها را به سمت تشیع متمایل می کند.
وی با اعلام آمادگی برای کمک به گسترش فرهنگ مهدویت، تصریح کرد: پس از سالیان دراز، بالاخره امسال بلوار پیامبر اعظم که مسیری آیینی است و حرم کریمه اهل بیت(س) را به مسجد مقدس جمکران وصل می کند، با کمک مردم و فعالیت های شبانه روزی شهرداری به بهره برداری می رسد و هدف اول ما از ساخت این بلوار، راحتی زوار و مجاورین برای زیارت مسجد جمکران و حرم کریمه اهل بیت(س)‌و شکل دادن بزرگترین بلوار آیینی جهان و بافت اطراف آن بوده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.