مرحله نهایی رقابتهای انتخابی تیمهای ملی کشتی آزاد و فرنگی در حالی از صبح امروز در سالن شهدای هفتم تیر تهران آغاز شد که تماشاگران تهرانی استقبال خوبی از این مسابقات داشتند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران، اعضای شورای فنی تیمهای ملی مانند رحیم علی آبادی، ابراهیم جوادی، منصور برزگر، سید جواد رفوگر و عسکری محمدیان، اعضای کمیته فنی همچون علی اکبر حیدری، ناصر نوربخش، حمید رضا اسماعیل نژاد و مربیان تیمهای ملی کشتی آزاد و فرنگی و علی اشکانی مدیر امور فنی تیمهای ملی کشتی فرنگی بر این رقابتها نظارت داشتند.

رسول خادم مدیر تیمهای ملی کشتی در طول برگزاری رقابتها از میان تماشاگران حاضر در سالن روند برگزاری مسابقات را زیر نظر داشت.

تماشاگران تهرانی نیز با حضور در سالن پیر پایتخت به تشویق قهرمانان خود پرداختند، بر جذابیت این مسابقات افزودند و علاقه خود را به ورزش اول کشور را نشان دادند.

تعداد زیادی از کارشناسان و خبرنگاران کشتی و شبکه های تلویزیونی نیز در روز پنجشنبه به سالن هفتم تیر آمدند و با پوشش مناسب این رقابتها یاری رسان کشتی کشور بودند.

تعدای از پیشکسوتان و مربیان کشتی کشور نیز نظیر، محمد خادم، منصور جهانیان، محمد رضا نوایی، علی اکبر وظیفه خواه رئیس هیئت کشتی آذربایجان شرقی، نقی کلانتری سرپرست هیئت کشتی تهران، اسرافیل دودانگه، محمود اسماعیل پور، مرتضی لطیفی، محسن کاوه، علی اکبر دودانگه، سید مراد محمدی و پژمان درستکار از نزدیک این مسابقات را تماشا کردند.

حجت اله خطیب سرپرست، حسن رنگرز نایب رئیس و عضو شورای فنی تیمهای ملی کشتی فرنگی و محمد رضا توپچی دبیر فدراسیون کشتی نیز بر روند برگزاری این مسابقات نظارت داشتند.

همچنین مربیان سرشناسی از سراسر کشور همچون کاظم غلامی از البرز، امیر توکلیان از خراسان رضوی، مصطفی میرعمادیان و نقیبی از مازندران، هادی حبیبی و اسماعیل پلوئی از تهران، حسن یوسفی افشار از تهران، مهرزاد اسفندیاری فر از خوزستان، روح اله میکائیلی از قم و دهها مربی سازنده دیگر نیز شاگردان خود را در این مسابقات هدایت می کنند.

این مسابقات با قوانین جدید داوری و در دو تایم سه دقیقه ی برگزار شد و پیش از آغاز رقابتها قوانین برای کلیه مربیان و کشتی گیران تشریح شد. بهمن طالبی رئیس کمیته داوران در سالن رقابتها حضور داشت، اردوان صاحب سرپرست مسابقات، محمد ابراهیم امامی نایب رئیس کمیته داوران و عزیزاله اطاعتی اعضای هیئت ژوری نیز روند برگزاری مسابقات را زیر نظر داشتند و 21 داور بین المللی رقابتها را به شکل مناسبی قضاوت کردند.

با توجه به تصمیم شورای فنی تیمهای از تعدادی از کشتی گیران برتر روز نخست مسابقات انتخابی تست دوپینگ گرفته شد. دکتر علی طاهری رئیس کمیته پزشکی فدراسیون بر روند مسائل پزشکی و دوپینگ این رقابتها نظارت دارد.

مسابقات به صورت دوره‌ای و دوحذفی است و نفر برتر این پیکارها در صورت کسب دو برد از سه مسابقه در دیدار فینال قهرمان خواهد شد.

این رقابتها علیرغم پیگیری های بسیار زیاد صورت گرفته و لزوم جذب حامیان مالی از شبکه سوم سیما پخش نشد و قرار است روز جمعه صبح و عصر تنها از شبکه ورزش پخش شود. البته با مساعدت مسئولان رادیو ورزش این رقابتها از این شبکه برای علاقمندان به ورزش اول کشور پخش شد.

فردا نیز مسابقات انتخابی در اوزان ۵۵، ۶۶ و ۹۶ کیلوی کشتی آزاد و ۵۵، ۶۶ و 66  کیلوی کشتی فرنگی پیگیری خواهد شد./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار