سخنگوی انجمن قلم ایران تجربه مقبولیت و توان افراد در جایگاه های گوناگون را عاملی بر بهبود فعالیت های فرهنگی اجرایی مطرح کرد.

محسن پرویز، داستان نویس و سخنگوی انجمن قلم ایران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص ارزیابی فعالیت های معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در یک سال اخیر گفت: افرادی که به عنوان سرپرست امور فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معین می شوند، قرار نیست فعالیت های گسترده و طولانی مدت داشته باشند به طوریکه سرپرست ها طی کمتر از مدت 6 ماه طبق مصوبه قانونی جای خود را به افراد ثابت می دهند.
وی ادامه داد: معاونت فرهنگی کنونی در این مدت سعی کردند که با گذراندن امور مربوط در عرصه فرهنگ بودن اینکه اتفاقی بیفتد از این مرحله عبور کنند.
پرویز در همین راستا افزود: در این دوره برنامه خاصی مد نظر نبوده و اتفاق خاصی هم مشاهده نشد، البته نوقع خاصی هم از اینکه فعالیت ویژه ای در بحث فرهنگ صورت بگیرد وجود نداشت.
سخنگوی انجمن قلم ایران در خصوص فعالیت ها و برنامه های اجرا شده در این دوره عنوان کرد: در برنامه ها اجرا شده مانند برگزاری فعالیت فرهنگی بزرگی چون نمایشگاه بین المللی کتاب تهران انتظار می رفت که برنامه های قبلی و نحوه اجرایی آنها خیلی تخریب نشود و با همان شدت قبل اجرا شود.
وی ادامه داد: به هر حال نمایشگاه کتاب اگر چه می توانست بهتر و ایده آل تر شود و از تجربیات مدیران و مجریان گذشته استفاده بیشتری کمد تا هزینه نیروی انسانی و مالی کمتر شود ولی به طور کامل برگزار شد و نمی توان در راستای برخی ضعف ها کسی را مقصر دانست.
پرویز با اشاره به تشنج ایجاد شده در بحث داوری های جایزه ادبی جلال آل احمد در یک سال گذشته عنوان کرد:  مشکلات و تشنجی که در بخش داوری های جایزه ادبی جلال آل احمد بوجود آمد نشانگر تجربه کم افرادی در جایگاه داوری بود که باید در این امورات بیشتر دقت شود.
وی اضافه کرد: در مجموع تصورم بر این است که زحمتی کشیده شده و اگر قصوری صورت گرفته نمی توان مسئولان را صرفا مقصر دانست ولی آنچه مهم است و باید سر لوحه کار مسئولان قرار بگیرد این است که تجربع سابقه توان موقعیت و مقبولیت افراد در جایگاه های گوناگون در نتیجه امر بسیار موثر و ضروری است./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.