نبودن پدیده ادبی در دوران معاصر به دلیل ایجاد شکاف بین پیشکسوتان و جوانان لطمه زیادی به ادبیات می رند.

"محمد یاوری‌" شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: امروزه پیروی کردن از شاملو و اخوان در شعر فراوان دیده می‌شود اما شعرشان‌ به اوج آنان نمی‌رسد یک علت آن این است که شعرشان‌ معنا و مفهومی ندارد و تصویر‌ را در این اشعار نمی‌بینیم.
وی ادامه داد: علت دیگر این امر شکاف بین پیشکسوتان و جوانان است که لطمه زیادی به ادبیات می زند و باید این شکاف از میان برداشته شود تا در عرصه شعر و شاعری شاهد ظهور پدیده‌ای جدید باشیم.
"یاوری‌" اظهار داشت: نکات اساسی و مهم در ادبیات بیان شده است شاعران امروز اگر بخواهند نصیحت کنند سعدی به بهترین وجه در بوستان آورده است شاعران باید به مسائل و مشکلات اجتماعی بپردازند و در عرصه نویسندگی برای بیان حرف تازه‌ای به عنوان یک الزام باید مطالعه کنند.
این شاعر عنوان کرد: اگر به همین صورت پیش برویم که هر کس ادعای استادی در شعر داشته باشد تا پنجاه سال آینده بهترین شاعران ما "سهراب سپهری‌" و اخوان ثالث خواهند بود.
وی افزود: شاعران جوان قالب شعری خود را انتخاب کنند و در یک قالب شعر بسرایند استعداد خود را پیدا کنند که در عرصه کلاسیک است یا شعر نو و فقط در همان زمینه شعر بگویند.
"یاوری‌" خاطر نشان کرد: نویسندگان نیز مطالعه خود را افزایش دهند تا در این عرصه موفق باشند در زمینه نویسندگی بهتر می‌توان اصول نویسندگی را رعایت کرد و امکان بیشتری وجود دارد تا کتابشان‌ مورد توجه قرار گیرد در صورتیکه در شعر این امر با سختی بیشتری روبروست باید برترین کتاب را برای داشتن قلم بهتر بخوانیم./ص
برچسب ها: پیشکسوتان ، معاصر ، ادبیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار