يک کارشناس سياست خارجي گفت: اوباما پس از انجام مذاكرات بي‌نتيجه با پوتين حول محور سوريه در مورد ايران اظهار نظر كرد اما بايد در گذر زمان واکنش‌هاي آمريکا و متحدانش را در قبال كشورمان ارزيابي کنيم.

" سيد جلال ساداتيان " در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات اوباما مبني براينکه ايران براي لغو تحريم بايد ثابت كند كه دنبال سلاح هسته‌اي نيست، گفت: دولتمردان ايالت متحده واکنش مثبت و با احتياط نسبت به انتخابات رياست جمهوري يازدهم انجام داده‌اند و تمايلات خود براي مذاکره با كشورمان را ابراز کرده‌اند.

وي تصريح کرد: اظهارات اوباما در مورد انتخابات ايران پس از مواضع خصمانه نتانياهو نخست‌وزير رژيم غاصب صهيونيستي مطرح شد که رئيس‌جمهوري آمريكا مواضع معتدل‌تري را ابراز داشت.

ساداتيان در ادامه اظهار داشت: اوباما پس از انجام مذاكرات بي‌نتيجه با پوتين حول محور سوريه در مورد ايران اظهار نظر كرد اما بايد در گذر زمان واکنش‌هاي آمريکا و متحدانش را در قبال كشورمان ارزيابي کنيم.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطرنشان کرد: تعديل فضا و شفاف‌سازي طرفين در پرونده هسته‌اي کشورمان مي‌تواند سرانجام مثبتي را در مذاکرات ايران با 1+5 رقم بزند چرا که جو مثبت به‌وجود آمده اين اميد را ايجاد کرده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ایران ، آمریکا ، اوباما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار