مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: شهرستان آمل با دارا بودن رتبه نخست تولید گیلاس استان، ارزش اقتصادی این محصول را 93 میلیارد تومان برشمرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران امینی نیاکی در نشست هم‌اندیشی با موضوع تحقیق، ترویج، آموزش و اجرا با بیان اینکه سطح زیر کشت گیلاس به عنوان یک محصول پرارزش و سرشار از عناصر مفید در این شهرستان به یک‌هزار و 639 هکتار می‌رسد،افزود: سطح بارور این محصول در آمل یک‌هزار و 463 هکتار است که 16 تن در هر هکتار عملکرد دارد.

وی با بیان اینکه برداشت نوبرانه گیلاس در مناطق کوهستانی لاریجان شهرستان آمل آغاز و روانه بازار شده است،تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تولید این محصول امسال به 23 هزار و 408 تن برسد که جایگاه نخست در استان مازندران را خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل اعلام اینکه برداشت ارقام زودرس این محصول به صورت نوبرانه از اوایل خرداد در ارتفاعات شهرستان آمل در بخش لاریجان آغاز شده است، گفت: 975 نفر بهره‌بردار باغی با تولید این محصول به ارزش 93 میلیارد تومان در این بخش اشتغال دارند.

امینی با تاکید بر اینکه زراعت برنج در آمل در حدود 38 هزار و 928 هکتار صورت می‌‌گیرد،افزود: حدود 210 هزار و 790 تن شلتوک در این شهرستان به ارزش اقتصادی ناخالص 6 هزار و 300 میلیارد ریال صورت می‌گیرد.

امینی با تاکید بر اینکه زراعت برنج در شهرستان آمل 18.2 درصد زیرکشت استان را شامل می‌شود، تصریح کرد: توجه به جنبه‌های اقتصادی بخش کشاورزی در رونق اشتغال موثر است./س

برچسب ها: ارزش ، اقتصادی ، گیلاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.