معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در ویژه نامه ای که به مناسبت روز جهانی صنایع دستی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد صنعتگران صنایع دستی کرمانشاه از دست معاون رییس جمهور( معاون اول رییس جمهور و معاون رییس جمهور و ریاست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور) لوح تقدیر و تندیس دریافت کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

نصرت اله سپهر گفت: ارزش والای صنایع دستی بومی که سرشار از خلاقیت، تفکر و دانش صنعتگران، محلی است تاثیر شگرفی در توسعه فرهنگ اصیل ایرانی دارد.

وی افزود: این موضوع در امر تولید صنایع دستی زمینه فعالیت اقتصادی متناسب با نیاز روز جامعه فراهم می آورد و نتیجه این عملکرد منجر به رشد گسترش هنر، فرهنگ بومی محلی و احساس افتخار نسل جدید ملت ما برای هویت بخشی و فرهنگ غنی ارزشمند و ایران اسلامی می باشد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاهاظهار کرد: ارج نهادن به تلاش هنرمندان صنایع دستی و تجلیل از برگزیدگان این هنر صنعتباعث امید در جهت توان تولید بیشتر برای تداوم، احیاء، سنت های ارزشمند دستی، گسترش فرهنگ ملی و بومی سنتی ارزشی می شود و این امر می تواند در توسعه آثار همیشه ماندگار هنر سرزمین والایمان در عرصه های بین المللی بهتر و بیشتر نشان داده شود و خودنمایی کند.

وی خاطرنشان کرد: در این ویژه برنامه هنرمندان برجسته استان در رشته زیور آلات سنتی که چندین اثر و نشان مرغوبیت کالا از یونسکو دریافت کرده و هنرمند فعال در عرصه کاشی هفت رنگ که از هنرهای سنتی اسلامی است، تقدیر شدند و تندیس و جوایزی نیز دریافت کردند.

سپهر تصریح کرد: امیدواریم همچنان زمینه های تقدیر از فعالیت برتر عرصه هنرهای سنتی و صنایع دستی فراهم گردید تا انگیزه کار و فعالیت در این زمینه همیشه شکوفا شود/س

برچسب ها: کرمانشاه ، صنایع ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.