گور زیر زمینی "سامن" بدون حفاظت رها شده است

گور زیر زمینی "سامن" در همدان بدون توجه و حفاظت مسئولان رها شده است.

بابک مغازه ای، فعال میراث فرهنگی و دبیر سخنگوی انجمن کهن دژ همدان در خصوص گور زیر زمینی "سامن" در همدان به خبرنگار حوزه ی میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: موضوع حفاظت از گور زیر زمینی "سامن" امری بسیار مهم بوده و نیازمند بودجه و توجه بیشتر مسئولان میراث فرهنگی است.
وی ادامه داد: اکنون باستان شناسان و کارشناسان میراث فرهنگی استان همدان در حال کاوش از این گور تاریخی هستند اما تنها کاوش کافی نیست بلکه باید مورد حفاظت بیشتری قرار بگیرند.
مغازه ای تصریح کرد: بر اساس شواهد بدست آمده گور زیر زمینی "سامن" مربوط به دوره ی اشکانی بوده و استخوان هایی هم در این گور کشف شده است.  
وی عنوان کرد: در بعضی از اتاقک های گور زیر زمینی "سامن" استخوان هایی از چند نفر که به نظر می رسد خانواده بودند از دل خاک بیرون کشیده شده است.
مغازه ای با اشاره به جمع آوری استخوان ها گفت: خوشبختانه باقیمانده ی برخی از استخوانها در این گور جمع آوری و مرتب شده و نظم بهتری در آن ایجاد کرده اند.
وی خاطر نشان کرد: کاوش در گور زیر زمینی "سامن" موضوع مهمی است اما از آن مهمتر اهمیت به حفاظت از این مجموعه است که توجه مسئولان را می طلبد. /ص
برچسب ها: همدان ، گور ، زیرزمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار