مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: پیش بینی می شود امسال تولید میوه های هسته دار در استان حدود 15 درصد رشد داشته باشد.

 

شعبانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران ،با بیان اینکه امسال سطح زیر کشت میوه های هسته دار در استان 14 هزار هکتار است افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از 200 هزار تن میوه های هسته در مازندران برداشت شود.

وی تصریح کرد: امسال در راستای حمایت از باغبانی ، اصلاح و جایگزینی باغ های مازندران نهال های یارانه دار از طریق سازمان جهاد کشاورزی و اتحادیه باغداران در اختیار باغداران قرار می گیرد که افراد برای دریافت نهال ها می توانند به مدیریت شهرستان ها مراجعه کنند.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: مهمترین مشکل در بحث تولید هلو و شلیل عدم دسترسی به نهال های مناسب که در برابر آفات مقاوم بوده و هم از لحاظ کیفیت و بازار پسندی مناسب باشد است.

شعبانی با بیان اینکه رویکرد برخی از سرمایه گذاران و متقاضیان به سمت صنایع تبدیلی بهتر شده است افزود: دولت حمایت ویژه ای داشته باشد و منابع تسهیلات را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهد تا ایجاد صنایع تبدیلی برای سرمایه گذار توجیه اقتصادی داشته باشد.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ایجاد صنایع تبدیلی مستلزم هزینه های بسیاری است و برگشت سرمایه زمانبر می باشد دولت باید حمایت های بیشتر از این صنایع را در دستور کار داشته باشد/س


برچسب ها: تولید ، میوه ، هسته دار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.