رئیس مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت معتقد است که کاهش آمار استعمال دخانیات نیاز به همکاری های بین بخشی دارد که در حال حاضر این ارتباط ضعیف است.

کاظم ندافی، رئیس مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: برای کاهش آمار استعمال دخانیات نیازمند همکاری بین بخشی هستیم اما عمدتا ضعف در همکاری های بین بخشی وجود دارد که باید با برنامه بتوانیم این همکاری ها را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه استعمال دخانیات در اماکن عمومی ممنوع است گفت: این اماکن عمومی می تواند قهوه خانه، رستوران، پارک یا هر جایی که مردم طبق فعالیت روزانه خود به آنجا مراجعه می کنند  استعمال دخانیات ممنوع است و اگر کوتاهی مشاهده شود از دید کم کاری مسئولان و متصدیان اماکن عمومی است و باید آنها در برابر قانون پاسخگو باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مجازات باز دارنده است عنوان کرد: در محیط اداره مجازات باز دارنده است  اگر این امر تكرار شود متخلف به تخلفات اداری معرفی می شود و با آنها برخورد صورت می گیرد اما در موقعیت هایی همچون پارک یا مکانهایی که متصدي مشخصی ندارد و مجازات برای آنها در نظر گرفته نمی شود و تنها با فرهنگ سازی، بازرسی و نظارت می توانیم آمار استعمال را کاهش دهیم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار