قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ایجاد و تاسیس دو پژوهشکده سلامت الکترونیک در کشور خبر داد.

مرتضی براری در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: با تفاهمی که با وزارت بهداشت صورت گرفته قرار است یک پژوهشکده سلامت الکترونیک در یکی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور و یک پژوهشکده سلامت الکترونیک در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شود که به طور یقین در ارتقای سلامت جامعه نقش مهمی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه امروزه ICT در تمامی حوزه ها تاثیر گذار است، افزود همانطور که ICT در شبکه بانكداری کشور تحول ایجاد کرده است و بهره وری را ارتقا داد و فرایندهای کاری را سرعت بخشیده است و توانسته است حدود 2 میلیون دلار در کاغذ صرفه جویی شود.

براری با بیان اینکه ICT در تمامی حوزه ها می تواند تحول آفرینی و سبب ارتقای بهره وری باشد اظهار داشت:  سازمان بهره وری در آخرین گزارشی که داده است بخش ICT، شش درصد در بهره وری نقش داشته است.

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: ما در تلاش هستیم  ICT را در تمام حوزه ها توسعه دهیم که امروز  یکی از حوزه ها سلامت است.

براری در ادامه با اشاره به فعالیت ICT در حوزه سلامت بیان کرد: بحث سلامت جامعه یکی از مهمترین اهداف هر کشور است.

رئیس پژوهشکده فناوری ICT در  ادامه گفت: 25 درصد مردم اروپا دارای بیماری قلبي هستند که خود اتحادیه اروپا، 20 میلیون یورو قرار داد با شرکت بیمه بسته است تا از این طریق شرکت بیمه با چند برند پوشاک قرار داد بسته تا لباس های طراحی کند که بتواند بیماری های قلبی را مدیریت کند و تا حدودی در ارتقای سلامت نقش آفرینی کند./ح
برچسب ها: سلامت ، الکترونیک ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار