در راستاي گسترش خدمات بهداشتي بيش از 79 خانه بهداشتي در مناطق روستايي زير پوشش دانشگاه علوم پزشکي مشهد به بهره برداري رسيده است .

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا ، مدیر گروه توسعه شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت:‌‌این تعداد خانه بهداشت در راستای طرح گسترش ،دسترسی عموم مردم به خدمات بهداشتی درمانی و توسعه عدالت در سلامت در مناطق روستایی بالای 100 خانوار استان در مدت دو سال ساخته و به بهره برداری رسیده است .

دکتر حسين خوبان با اشاره به اينکه بر اساس برنامه باید 961 خانه بهداشت در مناطق روستایی بالای 100 خانوار ساخته شود اظهار داشت : ‌در حال حاضر 35 خانه بهداشت با پيشرفت بيش از 50 درصد با مشارکت بسيج سازندگي و دانشگاه در مناطق روستايي استان در حال ساخت است.

وي خاطر نشان کرد :‌با تامين اعتبار و ساخت 14 خانه بهداشت ديگر در سطح استان ساختمان تمامي خانه هاي بهداشت روستايي دولتي خواهد شد .

دکتر حسین خوبان با اشاره به اینکه توسعه خانه های بهداشتی نقش موثری در بروز و پیشگیری از بيماريهاي واگير دار و غير واگير و بیماریهای مختلف و مزمن از جمله دیابت ، قلبی و عروقی و فشار خون دارد خاطر نشان کرد :‌با ساخت هر خانه بهداشت حداقل 500 نفر از ساکن مناطق روستایی زیر پوشش خدمات بهداشتی مناسب قرار می گیرند .
برچسب ها: مشهد ، خانه ، بهداشت ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار