اجراي طرح و رو نمايي پهپاد پيل سوختي دانشگاه سيستان و بلوچستان در حال حاضر اثر چشمگيري در اين دانشگاه بر جاي گذاشته است.

دكتر سيد فريد خليفه لو مدير روابط عمومي دانشگاه سيستان و بلوچستان در گفتگو با خبر نگار علمي باشگاه خبر نگاران اعلام كرد : موفقيت دانشگاه سيستان و بلوچستان  در رابطه با طرح هاي بر گزيده در جشنواره دستاوردهاي  ستاد انرژي هاي نودر سال جاري در حضور رئيس جمهور، معاون علمي و فناوري رياست جمهوري، وزير محترم نيرو و ساير مقامات عالي كشور و اساتيد دانشگاهي و متخصصان صنعتي بسياربا اهمييت و شايان ذكراست.

وي در پاسخ به پرسش خبرنگار باشگاه خبرنگاران در رابطه با طراحي وويژگي هاي  اين پهپاد متذكر شد :اين پروژه دانشگاهي براي اولين بار در ايران انجام شده و هواپيماي بدون سرنشين هيبريد پيل سوختي هيدروژني  با باتري ليتيومي از جنس كامپوزيت كربن ، علاوه بر سبكي ،از استحكام قابل ملاحظه اي بر خوردار است. اين هواپيما هفت و نيم كيلوگرم وزن داشته و وزن آن در هنگام برخاستن پانزده كيلو گرم است و نيز طول بال  آن سه متر و طول هواپيما دو مترمي باشد.

وي افزود : گفتني است كه از مزيتهاي  اين هواپيماي بي سرنشين كم صدابودن ، عدم آلودگي و راحتي كار با آن نسبت به هواپيماي احتراق داخلي است اما عيب اصلي آن مدت پرواز كم آن بوده كه با استفاده از پيل هاي سوختي به عنوان منبع تامين توان ،اين عيب نيز تا حدودزيادي بر طرف مي شود .

خليفه لو خاطر نشان كرد: انواع سنسورها و دوربين ها قابل نصب بر روي اين پهپاد است و به غير ازهواشناسي  ، مصارف نظامي ، ماموريتهاي زيست محيطي براي مثال ابعاد تخريب جنگل ها ،حجم زباله ها در اطراف شهر و كنار سواحل و رودخانه ها و مهاجرت پرندگان رانيز مي تواند رصد كند.
برچسب ها: دانشگاه ، پهپاد ، سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار