دفاتر (ICT) به عنوان آژانس هاي مسافرتي با همکاري جامعه راهنمايان، دفاتر خدمات مسافرتي، مراکز اقامتي کشور زمينه را براي ورود گردشگران داخلي و خارجي به مناطق روستايي فراهم خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ منوچهر جهانيان معاونت گردشگري کشور در مراسم تبادل تفاهم نامه همکاري ميان وزارت ارتباطات و فن آوري اطلاعات با سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در راستاي بهره برداري از ظرفيت دفاتر (ICT) روستایی به عنوان مراکز اطلاع رساني گردشگري، گفت: بهره برداري از تمام ظرفيت و توانمندي هاي وزارت ارتباطات و فن آوري اطلاعات و همچنين سازمان ميراث فرهنگي در حوزه سرمايه گذاري، صنايع دستي، ميراث فرهنگي و گردشگري در مفاد اين تفاهم نامه گنجانده شده است.

وی افزود: توانمندي و ظرفيت هاي دفاتر
(ICT) در حوزه ارتباطات و فضاي مجازي پتانسيل گردشگري مناطق روستايي را به علاقمندان در ايران و اقصي نقاط جهان معرفي خواهد کرد.

وي ادامه داد: جاذبه هاي متنوع و بي نظير ايران اسلامي در مناطق روستايي  در بحث گردشگري روستايي، اقوام و عشاير و همچنين مواهب طبيعي مناطق و همچنين با وجود نواهاي موسيقي هاي اين مناطق پوشش و غذاهاي سنتي ، اسکان و اقامت هاي بوم گردي و اين سياه چادرها مي‌تواند پذيراي مسافران و گردشگران باشد.

معاون گردشگری کشور خاطرنشان کرد: صفا، صميميت و مهمان نوازي خالص مردم اين مناطق انتظارات گردشگران را برآورده خواهد ساخت.

جهانیان در ادامه با بيان اينکه راه اندازی این دفاتر اطلاع رساني گردشگری مناطق روستایی را به عنوان مقاصد گردشگري معرفي خواهد کرد، اظهار داشت: با بهره برداری از این دفاتر اطلاع رسانی گردشگری روستایی، گردشگری فراغت صرف تعریف نخواهد شد، چرا که گردشگران برای مطالعه،
آگاهي و شناخت روحيات، تاريخ و پيشينه ساکنان روستا ها به اين مناطق سفر مي کنند.

وی علت اصلی مغفول ماندن پتانسیل روستاهای کشور در جذب گردشگر را عدم شناخت و ضعف اطلاع رساني در اين حوزه دانست و افزود: امروز در سایه همکاری شرکت ملي پست ايران و وزارت اطلاعات و فن آوري ارتباطات و سازمان میراث فرهنگی زمينه معرفي پتانسيل گردشگری این مناطق فراهم شده است.

معاون گردشگری کشور در  ادامه تصریح کرد:  پس از طی دوره کارگاه آموزشي تعریف شده، 10 هزار دفتر (ICT) در مناطق روستایی به عنوان دفاتر اطلاع رساني گردشگري آماده به کار مي شود.

جهانیان خاطرنشان کرد: بر طبق برنامه پنجم توسعه، تعداد دفاتر (ICT) به 16 هزار دفتر در کشور خواهد رسيد که تحولي در بحث اطلاع رساني گردشکري مناطق کمتر شناخته شده را موجب خواهد شد که ثمره آن رشد اقتصادي و ايجاد اشتغال برای
ساکنان اين مناطق است.

معاون گردشگري در پایان با اشاره به دستور ریيس سازمان ميراث فرهنگي در خصوص واگذاري امور و تصدي گري فعاليت های چرخه گردشگري به بخش خصوصي، گفت: دفاتر (ICT) به عنوان آژانس هاي مسافرتي با همکاري جامعه راهنمايان، دفاتر خدمات مسافرتي، مراکز اقامتي کشور زمينه را براي ورود گردشگران داخلي و خارجي به مناطق روستايي فراهم خواهند کرد.


انتهاي پيام/
برچسب ها: روستایی ، گردشگری ، میراث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار