یک بار دیگر دست خدا از آستین ملت ایران بیرون آمد و اراده غلبه ناپذیر مردم بر جبر و عداوت و رخوت فایق شد.

باشگاه خبرنگاران- یک بار دیگر دست خدا از آستین ملت ایران بیرون آمد و اراده غلبه ناپذیر مردم بر جبر و عداوت و رخوت فایق شد. این فوض عظیم و فتح تردید نایافتنی ملت را باید به محضر صاحب زمان و زمین، حضرت حجة الله الاعظم و همچنین ملت و مسئولین خدوم آنها جانانه تبریک گفت. 

هر هشت کاندیدایی که در این صحنه حضور یافتند بر گسترش گفتمان های پیش برده تأثیرگذار بودند اما ملت ایران در شرایطی قرار داشت که می بایست از میان آنها یکی را انتخاب می کرد، با این حال ما به عنوان شهروندان ایرانی مطمئن خواهیم بود دولتی که روی کار آمده خود را به عنوان یک مجموعه موظف به پاسخگویی در برابر تمام آرایی که ملت ایران به صندوقها ریختند، ملزم خواهد کرد از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های موجود برای بهبود اوضاع و نیل به پیشرفتی شتابنده استفاده کند. ملت ایران امروز می خواهد یک سفر معنوی را به سمت افق های تابناک آینده شروع کند و چنین طی طریقی با اتحاد و همدلی انجام پذیر است و در صورتی که همه و همه مهربانانه دست در دست هم بگذاریم رسیدن به چنین جایگاهی قطعا میسر خواهد بود و مشکلات سر راه به طور حتم کنار رفتنی هستند و یا درست تر بگوییم، صورت مسئله آنها حل خواهد شد، به قول خواجه شیراز(بعد منزل نبود در سفر روحانی).

يازدهمين انتخابات رياست جمهوري در ايران به شيوه‌اي متفاوت برگزار شد و كانديداها بنابه شرايط موجود در كشور به جاي تبليغات خياباني و چاپ و بخش پوستر و بنر در سطح انبوه، به مكالمه رودرو با مردم از طريق رسانه ملي روي آوردند و در اين ميان عملكرد صدا و سيما در رساندن بي طرفانه پيام كانديداها به مردم تاثير قابل توجهي در تنوير فضا داشت طوري كه مي توان گفت مردم اينبار به جاي عكسها، به برنامه‌ها رأي دادند و هنوز هم مي توان باور داشت بحثهاي مطرح شده در مناظره‌هاي فرهنگي بيشترين تاثير را بر روي كارآمدن دولت تدبير و اميد داشته است چراكه عموم مردم نمي توانستند براي گزينش، برنامه‌هاي اقتصادي هر هشت كانديدا را كارشناسي كنند و درضمن همراه برنامه‌ها ضمانت اجرايي آنها ارائه نمي شد پس مردم مي بايست با شناخت از روي شخصيت هر كانديدا درمي‌يافتند كه آيا او توانايي طرح برنامه‌هايي راه‌گشا و همچنين عملي كردن آن برنامه‌ها را دارد يا خير؟شعارهاي فرهنگي بهترين مجال براي شناخت شخصيت هركدام از افراد حاضر در اين صحنه بود.

جناب حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني، مابه الامتياز شما در مناظره فرهنگي تاكيد روي زيرساختهاي مردم محور در حوزه فرهنگ و همچنين حفظ كرامت اهالي هنر بود، يكي ديگر از مواردي كه در كلمات شما بسيار جلب توجه مي كرد وعده وضع قوانين روشن در حوزه نظارت فرهنگي و خروج از حالت استصوابي بر آثار هنري بود، تاكيد بر باز بودن فضاي گفتمان ها و پرهيز از تخريب شخصيتها، ايجاد چتر امنيت مالي بر سر موسيقي و سينماي ايران و ... وعده‌هاي ديگري بودند كه از طرف شما در فضاي آن جلسه مطرح گرديد و نظارت بسياري را به سمت خود متوجه ساخت. 
امروز کسی سر کار آمده که لباس برزگترین معمار كبير جمهوري اسلامي ايران يعني امام خميني (ره) و جانشين برحقش مقام معظم رهبري را بر تن دارد و هم به اسم و هم به مسمی روحانی است. هنوز روز اول دولت یازدهم شروع نشده اما ما لب به بیان مطالبات فرهنگی خود از دولت جدید خواهیم گشود چرا که چنین فعلی به معنای مشارکت نقادانه در امر پیشرفت کشور است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار