رئیس ستاد طرح ملی تلفنی "حافظ قرآن شوید" گفت: هیچ کدام از متولیان اصلی حوزه قرآن اقدامی در جهت حمایت از این طرح ندارند.

طه محبوب در گفتگو با خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران با اشاره به این که ثبت نام مرحله هفتم این طرح ملی از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد گفت: تا کنون بیش از 4 هزار نفر از سراسر کشور با این مراکز تماس گرفته اند که این عدد با احتساب تماس های سال گذشته با کمترین اطلاع رسانی به 81 هزار نفر می رسد.

وی افزود: دارالقرآن خانه کارگر به عنوان ستاد مرکزی تلفنی فقط توانسته کار آموزشی 15 هزار نفر از این افراد را آغاز کرده است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های اطلاع رسانی در نظر گرفته شده برای سال جدید تصریح کرد: احتمال می رود که تعداد تماس گیرنده تا پایان سال به 2 هزار افزایش پیدا کند.

این در حالی است که ظرفیت تماس امسال دارالقرآن 32 هزار نفر است.

محبوب به اخبارهای فراوان حمایت از طرح های حفظ قرآن کریم توسط مسئولین قرآنی کشور اشاره کرد و بیان داشت: با همه ی این اخبارها، هیچ کس از این طرح ملی حمایت نمی کند و این در حالی است همه ی ظرفیت های لازم برای برگزاری حفظ اعم از خود قرآن آموز، طرح و برنامه آموزشی و استاد و بسته های آموزشی آماده هستند.

وی در ادامه افزود: اگر از این طرح حمایت شود طی سه سال بیش از یک میلیون نفر می توانند از این طرح بهره مند می شوند.

محبوب با انتقاد از حمایت های سلیقه ای مسئولین از طرح های آموزشی و تقدیر از حمایت بسیاری از ارگان ها و نهادهای دولتی نسبت به این طرح گفت: استقبالی که از این طرح شده خود نشان دهنده منحصر به فرد بودن آن است و عدم حمایت از آن نوعی ظلم به جامعه قرآنی محسوب می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: با وجود حمایت بسیاری از نهادها و ارگان های دولتی هنوز هیچ کدام از متولیان اصلی حوزه قرآن اقدامی در این جهت انجام نداده اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این گلایه بدین معنی نیست که این ستاد فعالیت خود را متوقف می کند اما در صورت حمایت این طرح می تواند تحولی در آموزش قرآن کریم به وجود آورد./ز

برچسب ها: قرآن ، حمایت ، متولیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار