بریتیش‌ پترولیوم در جدیدترین گزارش خود اذعان کرد: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های غرب علیه بخش نفت و گاز آن، توانست جایگاه سوم تولید گاز در جهان را از آن خود کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از فارس، بریتیش‌ پترولیوم در جدیدترین گزارش خود اذعان کرد: رتبه جمهوری اسلامی ایران در سال 2012 ، سالی که آمریکا و اتحادیه اروپا تلاش کردند، تا با اعمال تحریم‌های سخت بر بخش نفت و گاز ایران، آن را از شکوفایی بازدارند، در میان تولیدکنندگان بزرگ گاز جهان، یک پله صعود کرده است.

بر اساس این گزارش، ایران در سال 2012 بیش از 160.5 میلیارد مترمکعب گاز تولید کرده است که نسبت به سال 2011 از افزایش 5.4 درصدی خبر می‌دهد. تولید گاز ایران در این سال 4.8 درصد کل گاز تولیدی جهان را تشکیل داده است.

بر این اساس، ایران جایگاه سوم تولید گاز طبیعی در جهان را از آن خود کرده است. این کشور در سال 2011 معادل 151.8 میلیارد مترمکعب گاز تولید کرده بود.

در این سال، آمریکا با تولید 681.4 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی، بزرگترین تولیدکننده گاز جهان شناخته شده است.

تولید گاز آمریکا در این مدت نسبت به سال پیش از آن، از رشد 4.7 درصدی برخوردار شده است.

آمریکا در سال 2011 معادل 648.5 میلیارد مترمکعب گاز تولید کرده بود.

روسیه نیز با تولید 592.3 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در این سال در رتبه دوم قرار گرفته است. تولید گاز روسیه 17.6 درصد کل گاز تولید جهان را تشکیل داده است.

تولید گاز روسیه در سال 2012 با کاهش 2.7 درصدی نسبت به سال 2011 مواجه شده است.

کشورهای قطر، نروژ، چین، عربستان، الجزایر، اندونزی و مالزی به ترتیب رتبه‌های چهارم تا دهم تولیدکنندگان بزرگ گاز جهان را به خود اختصاص داده‌اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار