دبیر ستاد ثبت نام کشور از ثبت نام دو میلیون و 341 هزار و 28 دانش آموز در پایه های مختلف تحصیلی خبر داد.

قاسم مستقیم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: بر اساس آخرین آمار ثبت نام در سایت ستاد ثبت نام کشور از این تعداد دانش آموز ثبت نامی 186 هزار و 735 نفر در دوره ابتدایی ثبت نام کرده اند.

دبیر ستاد ثبت نام کشور اظهار داشت: در دوره اول ابتدایی 196 هزار نفر، دوره اول متوسطه ( اول راهنمایی سابق) 76 هزار و 668 نفر و دوره دوم متوسطه ( سال اول دبیرستان) 86 هزار و 566 نفر ثبت نام صورت گرفته است و همچنین ثبت نام در پایه های میانی در حال انجام است.

مستقیم با اشاره به شکایات و تماس های صورت گرفته با ستاد، تصریح کرد: در رابطه با بحث شکایات تلفنی مدارس عادی 75 مورد، مدارس خاص 19 مورد، مطالبات وجه اضافه در خصوص کتاب و بیمه 21 مورد، مطالبات وجه دادن کارنامه و برنامه فوق العاده 30 مورد، اخذ وجوه مدارس خارج از نرخ مصوب 13 مورد و عدم ثبت نام و یا برخورد نامناسب 30 مورد گزارش شده است.

وی ادامه داد: بیشترین تماس های تلفنی از استان های اصفهان، فارس، خراسان رضوی، کرمان و تهران بوده است که در این موارد تذکر شفاهی و کتبی و درج در پرونده صورت گرفته است.

دبیر ستاد ثبت نام کشور اذعان داشت: هر برنامه ای که از سوی مدارس خاص و غیر دولتی ارائه می شود باید بر اساس آن به خانواده ها اطلاع رسانی صورت گرفته باشد و ملاک عمل برای ما، نرخ مصوبی است که شورای نظارت بر مدارس غیر دولتی ارائه داده است.

مستقیم بیان داشت: میزان شکایات در سال 89، 14.5 درصد در سال 90، 6.5 درصد و سال 91، 4درصد بوده است و تلاش بر این است که تا پایان شهریور امسال میزان شکایات به حداقل زیر 4 درصد کاهش یابد.

دبیر ستاد ثبت نام کشور، خاطر نشان کرد: روزانه از سراسر کشور 80-70 تماس تلفنی و حدود 60-50 پیامک دریافت می کنيم که متن اکثر پیامک های دریافتی تقدیر و تشکر بوده است./ز

برچسب ها: ستاد ، ثبت نام ، دانش آموز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار