یکی از اعضای ارشد موسسه تحقیقاتی آمریکا ضمن تکذیب به کار گیری سلاح شیمیایی از سوی دولت سوریه گفت: بشار اسد نیازی به استفاده از سلاح شیمیایی ندارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه "پرس تی وی" ؛ چندی است که خبر استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه و تصمیم ایالات متحده برای تسلیح گروه های تروریستی در خاک سوریه موضوع اصلی رسانه های مختلف جهان است. شبکه پرس تی وی در همین خصوص گفتگویی را با استفان لندمن از اعضای برجسته مرکز تحقیقاتی در مورد جهانی سازی و نویسنده صاحب نام آمریکایی انجام دهد و نظرات این تحلیل گر سیاسی را در این مورد جویا شده است.

پرس تی وی : اتهاماتی در مورد به کار گیری سلاح شیمیایی در سوریه و تصمیم آمریکا برای تسلیح گروه های تروریستی وجود دارد. این ادعا چقدر درست است؟

لندمن : کل طراحی این ادعاهای مضحک از سوی آمریکا و هم پیمانان آن عنوان شده است . 
حداقل در یک هفته گذشته واشنگتن در چند کشور منطقه ای برنامه "تغییر رژیم" را دنبال می کرده است فکر می کنم این مسئله به دهه 90 میلادی برمی گردد.

این مطلب را من نمی گویم. ژنرال وسلی کلارک فرمانده سابق ناتو(ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا و نویسنده چندین کتاب سیاسی) می گوید. او در یک گفتگوی تصویری این مطلب را عنوان کرده است. او کتابی به نام "پیروزی در جنگ های مدرن" نوشته و در آن از چند کشور نام برده است.
او این مطلب را پس از آغاز جنگ افغانستان چند هفته پس از حادثه 11 سپتامبر سال 2001 متوجه شده بود. کلارک در کتابش از لیبی، ایران، سوریه، عراق، سودان و چند کشور دیگر نام برده است.

فرمانده سابق نیروهای ناتو ، یکی از کسانی است که اسرار را فاش کرده است . من فکر می کنم طراحی این کار (تغییر رژیم ها) در دهه 90 میلادی آغاز شد. الآن جنگ لیبی، جنگ واشنگتن است، هیچ شورشی در لیبی وجود ندارد. این ها جوخه های مرگ آمریکا هستند آنها از چندین کشور به لیبی آورده شده اند. پیاده نظام آمریکا هستند آنها علیه یک دولت مستقل می جنگند. 
مسئله این نیست که دولت اسد چه نوع دولتی است، مسئله این است که آیا این دولت مطیع واشنگتن است یا نه !

سوریه کشوری مستقل است، واشنگتن هیچ کشور مستقلی را تحمل نمی کند. به همه کشورهایی که مورد حمله قرار گرفته اند نگاه کنید آنها همگی مستقل بودند دیکتاتوری های وحشیانه ای در خاورمیانه وجود دارند آنها بهترین دوستان آمریکا هستند.

پرس تی وی : در جریان کنفرانس مطبوعاتی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس موضوع اصلی بحث خود سوریه بود، اما حتی یک خبرنگار انگلیسی هم در مورد این اتهامات جدید هیچ سؤالی نکرد.شما در این باره چه فکر می کنید؟ این وضع  بسیار شبیه تجاوز به عراق است.

لندمن : کاملا همینطور است. اعلامیه اوباما را من مشابه دوران کالین پاول می دانم. پاول در شورای امنیت به جعل مدرک پرداخت و بعدها وقتی که دیگر خیلی دیر شده بود اذعان کرد که دروغ گفته است.اوباما دروغ می گوید:هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد دولت اسد از تسلیهات شیمیایی استفاده کرده است.

"کارلا دل پونته" مسئول کمیته تحقیقات از سوریه ، علنا  اعتراف کرد که شورشیان از سلاح های شیمیایی استفاده کرده اند و پس از آن بود که او تحت فشار سنگین قرار گرفت، و عقب نشینی کرد و سخنان خود را عوض کرد و گفت ما واقعا نمی دانیم از چه سلاح هایی استفاده شده و واقعا نمی دانیم چه کسانی از آنها استفاده کرده است. 

شورشیان از سلاح های شیمیایی استفاده کرده اند، دولت اسد استفاده نکرده است. این یک حقیقت است و سی ان ان هم بخشی از آن را گزارش داد، مبنی بر این که پیمانکاران نظامی پنتاگون، شورشیان را برای استفاده از سلاح شیمیایی آموزش داده اند.  من فکر می کنم به آنها سلاح شیمیایی داده شده است، آنها در جهت نحوه استفاده از این سلاح ها آموزش دیده اند، شورشیان از آنها استفاده کرده اند، این کاملا واضح است. 

شواهد غیر قابل انکاری وجود دارد که این شورشیان از این سلاح ها استفاده کرده اند و کوچکترین مدرکی وجود ندارد که نشان دهد دولت اسد از چنین سلاح هایی استفاده کرده است: مسئولان این است که چه دلیلی وجود دارد که او (اسد) چنین کاری بکند؟ او در حال از بین بردن این به اصطلاح شورشیان است. 

او چه نیازی به استفاده از سلاح شیمیایی دارد؟ هیچ نیازی . اگر او از این سلاح استفاده می کرد به مردم خود صدمه می زد، او از آنها استفاده نکرده است. 

برچسب ها: آمریکا ، سلاح ، شیمیایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار