"کیک استارتر" نام وب سایتی است که علاقه زیادی به استقبال طرح های نوین و خاص دارد، و اکثر اوقات طرح های بعضا جالبی در این وب سایت به نمایش در می آید که علاقه مندان زیادی را به خود جلب می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، گروه Backyard Brains از تعدادی مخترع نوین پرداز تشکیل شده است، که با هدف کمک به درک دانش آموزان از عملکرد مغز، ربات کوچکی را طراحی کرده اند که به شکل یک کوله پشتی کوچک می باشد و با سوار کردن آن بر روی حشره ای مانند سوسک، می توانند موجود را به سیطره ی خود درآورده و حرکات آن را از طریق آیفون و یا آیپد کنترل کند.


این ربات که RoboRoach نام دارد، از یک کیت تشکیل شده است که مانند یک کوله پشتی می باشد و برروی بدن سوسک مورد نظر نصب می شود، سپس کافی است تا الکترودهای دستگاه را بر روی شاخک های حشره راه اندازی کنید و پس از آن توسط اپلیکیشن مخصوص از طریق آیپاد و یا آیفون به ارسال سیگنال های الکترونیکی پرداخته و برای دقایقی سوسک را تحت کنترل خود درآورید.


این وسیله از طریق فناوری بلوتوث به ارسال و دریافت سیگنال ها می‌پردازد. اما آنچه مهم است استفاده از کلمه ی سایبرگ در این پروژه می باشد که به معنی به کار رفتن دو عامل انسان و ربات معنا پیدا می کند و این پروژه ی کوچک را در آینده به برای کاربردهای وسیع تر آماده خواهد کرد.



برچسب ها: کنترل ، سوسک ، آیفون ، سیگنال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار