مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب گفت: سالیانه 176 هزار و 447 تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

علی عباسی افزود: از این میزان، 12 هزار و 500 تن مربوط به محصولات باغی و 132 هزار و 587 تن مربوط به محصولات زراعی و 31 هزار و 270 تن نیز مربوط به تولید محصولات دامی است.

وی عمده محصولات این منطقه را ذرت دانه ای، گندم، جو، نخود، باقلا، انگور یاقوتی، زیتون، شیر و مواد لبنی، گوشت سفید و قرمز دانست و گفت: این شهرستان در زمینه تولید محصولات کشاورزی و باغی یکی از کم نظیر ترین مناطق و شهرستان های کشور است،افزود: در این شهرستان تنوع محصولات زراعی و باغی وجود دارد بطوریکه 20 نوع محصول زراعی و 25 نوع محصول باغی در مزارع و باغات آن کشت می شود.

وی وضعیت زراعی و کشاورزی شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: یکی دیگر از شاخصه های زراعی این شهرستان با توجه به تنوع آب و هوایی کشت محصولات کشاورزی گرمسیری و سردسیری است.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب وضعیت منطقه ای و جغرافیایی این شهرستان را در امر کشاورزی مطلوب دانست وادامه داد: مرزی بودن این شهرستان بستر مهمی در راستای صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه بخصوص عراق است.

عباسی افزود: به لحاظ اقتصادی و سود دهی بیشتر، توسعه باغات با محوریت کشت انگور یاقوتی که محصول آن هر سال بعنوان نوبرانه وارد بازار کشور می شود و دارای مزیت نسبی بالایی است در برنامه توسعه کشاورزی شهرستان قرار گرفته است.وی گفت: کشت سیر و نخود فرنگی نیز دارای مزیت های نسبی بالایی است که امیدواریم در توسعه آن خوب عمل کنیم ضمن اینکه کشت ذرت دانه ای نیز مطلوب ارزیابی می شود ولی بایستی در اصلاح الگوی کشت و تناوب مطلوب آن تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی در خصوص وضعیت مکانیزه بودن کشاورزی در این شهرستان گفت: به لحاظ مکانیزاسیون وضعیت مطلوبی داریم، داشتن حدود یک هزار و 100 دستگاه تراکتور با ادوات دنباله بند مورد نیاز، وجود کشاورزان خوب و فنی و حضور مداوم کارشناسان، وضعیت زراعت (کاشت، داشت و برداشت) مطلوب است.

عباسی در پایان گفت: به ازای 30 هکتار زمین کشاورزی در این شهرستان یک دستگاه تراکتور وجود دارد که در این خصوص نسبت به سایر شهرستان ها موقعیت بهتری داریم./س



برچسب ها: تولید ، محصول ، سرپل ذهاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.