تا به حال به این قضیه فکر کرده اید چرا به دیدن بعضی از غذاها حتی اگر اشتها هم نداشتید هوس می کنید دوباره غذا بخورید؟ به جزء طعم راز ماجرا در رنگ و ظاهر غذاهاست.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ رنگ ها می توانند تاثیر بسزایی روی اشتها ، چاق شدن و لاغر شدن ما داشته باشند رنگ ها حتی می توانند روی طعم یا بویی که حس می کنیم اثر بگذارد.

 در واقع این تاثیر گذاری رنگ روی حواس را به اصلاح جابجايي حسی می گویند هرگاه رنگی مي بينيم حواس بینایی، چشایی و بویایی ما تحريک می شود. رنگ سبز نسبتا روشن ممکن است بوی سبزه و سبزی های خوش طعم را تلقين کند و به عنوان مثال دیدن رنگ لیمویی ممکن است به شما احساس از طعم ترش دست دهد.

آبی به شدت سرکوب کننده اشتهاست محققان دریافته اند اتاق های غذا خوری که به رنگ آبی در می آیند روی اشتها اثر منفی دارند و باعث می شوند آن ها به طور کلی 30 درصد کالری مصرف کنند بعضی ها معتقدند از آن جا که خوراکی های آبی به ندرت در طبیعت پیدا می شوند کمتر در  ذهن تلقين می شود.

اگر می خواهید لاغر شوید می توانید دیوارهای اتاق ناهار خوری را آبی کنید و میوه و ظروفتان را آبی انتخاب کنید حتی می توانید داخل یخچالتان از لامپ آبی استفاده کنید تا هر زمان در یخچال را به قصد بر داشتن خوراکی باز می کنيد پشیمان شوید کسانی که از دکوراسیون آبی رنگ در خانه استفاده می کنند معمولا لاغر ترند.

برچسب ها: اشتها ، رنگ ، کالری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.