رئیس بنیاد نهج‌البلاغه استان اردبیل گفت: عظمت و جایگاه نهج‌البلاغه نه تنها کمتر از قرآن نیست بلکه شاهکار امام علی (ع) تکمیل‌کننده کلام ناب الهی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ رحیم انوری دیروز در نشست هیئت امنای بنیاد نهج‌البلاغه استان اردبیل اظهار داشت: در کنار قرآن کریم که هدایتگر بشر در سلوک واقعی است نهج‌البلاغه نیز به عنوان یک کتاب ارزشمند می‌تواند راه روشنی در رسیدن انسان به معرفت واقعی باشد.

وی با بیان اینکه کلام حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه راه و رسم زندگی در ابعاد مختلف و همچنین حکومت‌داری، ریاست و ارتباط با مردم است، تصریح کرد: در این عرصه آنچه که یک ضرورت غیر قابل انکار است توجه به مفاهیم ارزشی نهج‌البلاغه است که مفاهیم آن انسان را به عمق معرفت و عظمت این کلام الهی سوق می‌دهد.

انوری با بیان اینکه اصالت نهج‌البلاغه و کلام مطرح شده در آن ارزشی کمتر از قرآن کریم ندارد، خاطر نشان کرد: رجوعی که به قرآن و نهج‌البلاغه می‌شود رجوع معرفت‌افزایی و شناخت دقیق از زندگی عالمانه است.

وی فعالیت بنیاد نهج‌البلاغه در استان اردبیل را در چند ماه اخیر فعالیتی فراگیر در شناساندن این کتاب ارزشمند توصیف کرد و ادامه داد: قرار است به زودی کتابخانه دیجیتال بنیاد نهج‌البلاغه این استان راه‌اندازی شود که ایجاد این کتابخانه می‌تواند دسترسی به منابع و برنامه‌های این بنیاد را سرعت ببخشد و بستر توسعه فعالیت و عضوگیری گسترده را نیز به وجود آورد.

رئیس بنیاد نهج‌البلاغه استان همچنین یادآور شد: در کنار برنامه‌ریزی‌های مختلف باید در کتب درسی آموزه‌های حکمی و ارزشی از نهج‌البلاغه گنجانده شود تا یک ارتقای حقیقی را در اخلاق و فرهنگ جامعه شاهد باشیم.

انوری گفت: برای رسیدن به یک جامعه ایده‌آل ضروری است رهنمودهای مولای متقیان سرلوحه کار قرار گیرد تا جامعه بتواند از آسیب‌های ناشی از برخی تجارب تلخ گذشته در امان بماند.

وی ضرورت راه‌اندازی دفتر بنیاد نهج‌البلاغه را در شهرهای مختلف یادآور شد و تصریح کرد: تاکنون در چند شهر این بنیاد فعالیتش را آغاز کرده و ما اعلام آمادگی می‌کنیم تا در سایر مناطق نیز این کار صورت بگیرد/س.

برچسب ها: اردبیل ، عظمت ، نهج ، البلاغه ، کمتر ، از ، قرآن ، نیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.