برگزاری همزمان جشنواره های شعر و کتاب مقاومت به دبیری "بهروز اثباتی" در سال جاری برخلاف دوره های گذشته به جای گزینش شاعر، شعر را انتخاب می کند.

"بهروز اثباتی"، دبیر جشنواره های شعر و کتاب مقاومت در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه امسال گزینش شعر در محوریت کار جشنواره شعر مقاومت قرار گرفته، افزود: ما در این دوره جشنواره شعر مقاومت، شاهد حضور گسترده شاعران عرب زبان و شکل گیری هیئت داوران بین المللی با حضور 6 هزار نفر از جمله 3 شاعر فارسی زبان و 3 شاعر عرب زبان هستیم.
وی گفت: از شاعران قرار گرفته در زمره افراد تشکیل دهنده هیئت داوران بین المللی جشنواره شعر مقاومت می توان به "بهروز سفیدنامه"،"حسین اسرافیلی"،"علی اسماعیلی" و "احمد نادمی" اشاره کرد.
دبیر جشنواره های شعر و کتاب مقاومت ادامه داد: دلیل انتخاب "سفیدنامه" به عنوان یکی از داوران بین المللی جشنواره شعر مقاومت می توان به ذکر عواملی چون اشراف کامل وی به زبان، ادبیات و شعر عرب پرداخت.
به گفته "اثباتی"، تا به حال محورهای داوری جشنواره شعر مقاومت مشخص شده و فراخوان جدی بوده زیرا تا به امروز شاعر انتخاب می شده اما از این به بعد شعر گزینش می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در حال حاضر رایزنی ها با استان خوزستان انجام شده تا در صورت موفقیت آنها، به امید خدا در 13 آبان ماه سال جاری مراسم اختتامیه جشنواره شعر مقاومت در این استان برگزار شود.
دبیر جشنوار های شعر و کتاب مقاومت با تأکید بر همزمانی برگزاری این دو جشنواره مستقل، تصریح کرد: در بحث انتخاب کتاب هم داوری ها در حوزه و بخش های مختلف تعریف شده در چهارچوب جشنواره کتاب مقاومت انجام شده و بخش کودک و نوجوان نیز برای نخستین بار در طول برگزاری دوره های این جشنواره، به صورت مستقل برگزار شده و از قالب برنامه های جنبی خارج می شود.
"اثباتی" افزود: نمایشگاه کتاب در امر جمع آوری آثار متعدد دارای صلاحیت برای شرکت در جشنواره کتاب مقاومت کمک شایانی به ما کرده و تا به امروز بیش از 700 الی 800 عنوان کتاب به زبان انگلیسی در مراحل داوری این جشنواره قرار گرفته اند.
 لازم به ذکر است، که بنا بر گفته های "اثباتی"، هیئت داورانی به صورت بین المللی تا یک ماه دیگر در رابطه با کتاب های انگلیسی زبان نیز طراحی و تشکیل می شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار