سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران گفت: با تغییر دوباره قوانین قبل از اعزام به مسابقات آسیایی و مصدومیت 3 فرنگی کار خوب کشورمان، قهرمانی در قاره کهن از دستمان رفت.

فرهاد اسماعیل نژاد در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: در حالی در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند به نایب قهرمانی رسیدیم که تنها در 2 اردوی 12 روزه و یک اردوی 6 روزه فرصت داشتیم، بچه ها را برای حضور در این مسابقات آماده کنیم، ضمن آنکه فرصت حضور در هیچ تورنمنت برون مرزی برای ما فراهم نشد.

اسماعیل نژاد تصریح کرد: درست قبل از اعزام اعلام شد که مسابقات با قوانین جدید برگزار می شود و3 فرنگی کار اصلی تیم یعنی پیام بویری، امیرحسین خانپور و مصطفی بهزادی را به دلیل آسیب دیدگی همراه نداشتیم، هر چند نفرات جایگزین کشتی های بدی نگرفتند اما در مجموع با بدشانسی، قهرمانی در آسیا را از دست دادیم.

وی درباره عملکرد فرنگی کاران ایران در این مسابقات اظهار داشت: همه بچه ها خوب بودند و در حد توان خود کشتی گرفتند اما امید قادری در وزن 60 کیلوگرم و محمد مدرسی در وزن 120 کیلوگرم نتوانستند آن طور که توقع داشتیم انتظارات را برآورده سازند.

سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان با بیان این که قبل از اعزام هم قول قهرمانی نداده بودم عنوان کرد: در این مسابقات بضاعت ما همین بود و با توجه به امکاناتی که داشتیم در مسابقات قهرمانی آسیا با اختلاف یک امتیاز نسبت به کره جنوبی که از حمایت داوری نیز بهره مند بود دوم شدیم، اما مطمئن باشید اگر فقط دو اردوی تدارکاتی دیگر را در برنامه داشتیم حتماً روی سکوی نخست قهرمانی قرار می گرفتیم.

وی تاکید کرد: به هر حال مسابقات قهرمانی آسیا با هر کیفیتی به پایان رسیده و باید از این پس به فکر رقابتهای جهانی باشیم که حضور پرقدرت در این میدان بزرگ مستلزم تدارکات مطلوب و مناسب است.

اسماعیل نژاد افزود: امیدوارم فدراسیون کشتی شرایطی را فراهم آورد تا قبل از حضور در مسابقات جهانی حداقل در یک تورنمنت برون مرزی شرکت کنیم تا با شناخت بهتر و بیشتر نسبت به نفراتی که در اختیار داریم تیمی قدرتمند را راهی این مسابقات کنیم، ضمن آنکه بچه ها با قوانین جدید بیشترآشنا شوند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان درخصوص برنامه های آتی این تیم اظهار کرد: مرحله جدید اردوی تیم ملی با حضور نفرات منتخب از روز 5 تیرماه آغاز خواهد شد و ما حدود 50 روز فرصت داریم فرنگی کاران را برای حضور در مسابقات جهانی آماده سازیم، برنامه ریزی لازم انجام شده و امیدوارم مسئولین با حمایت خود ما را در راه رسیدن به هدفمان که همانا کسب موفقیت در رقابتهای جهانی است همراهی کنند.

وی در ادامه با تشکر و قدردانی از اعضای کادر فنی تیم ملی جوانان تصریح کرد: نادر مشروطه، لقمان میرزایی و سید هاشم میرزاده به عنوان مربیان تیم ملی بدون دریافت حتی ریالی حقوق با همه انرژی برای آماده سازی فرنگی کاران جوان تلاش کردند که من وظیفه خودم می دانم از این عزیزان تشکر ویژه داشته باشم.

اسماعیل نژاد درباره نقش شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی گفت: همواره ثابت شده خرد جمعی نقش تعیین کننده در تصمیمات دارد در نتیجه حضور بزرگان رشته فرنگی درکنار هم به نفع تیم های ملی خواهد بود به طور مثال تدوین فرآیند رقابتهای انتخابی تیم ملی یکی از مواردی است کمک چشمگیری به رشد و پیشرفت کشتی خواهد کرد.

وی درباره انتخاب علی اشکانی به عنوان مدیر امور فنی تیم های ملی اظهار کرد: من اعتقاد دارم باید به جوان تر ها اعتماد کرد و به آنها برای نقش آفرینی فرصت داد، علی اشکانی دارنده مدال نقره جهان از قهرمانان تحصیل کرده ای است که هم اکنون می تواند به کشتی خدمت کند و مطمئن هستم اگر به صورت مقطعی از وی استفاده نکنیم در آینده ای نزدیک او می تواند توانمندی های خود را به اثبات برساند.

اسماعیل نژاد با اشاره به برگزاری مجمع انتخابات ریاست فدراسیون کشتی عنوان کرد: امیدورام مسئولان وزرات ورزش هر چه سریعتر انتخابات ریاست فدراسیون کشتی را برگزار کنند تا با انتخاب رئیس جدید، کشتی از این وضعیت دگرگون نجات پیدا کند و فرد منتخب اوضاع نابسامان کشتی را سر و سامان دهد.

وی درباره این که رئیس فدراسیون کشتی باید چه شاخصه هایی داشته باشد گفت: برای انتخاب رئیس فدراسیونی چون کشتی باید فاکتورهای زیادی را در نظر گرفت اما به نظر من مهمترین ویژگی هایی که باید مد نظر قرارداد اول این که وی باید از جنس همین رشته باشد وبعد با سابقه مدیریتی قوی و موفقی که در کارنامه دارد آن را به عنوان رئیس فدراسیون ورزش اول کشور انتخاب کرد./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار