استاد بزرگ شطرنج بانوان گفت: از عصر امروز یکشنبه نخستین جلسه تمرینی خود را با " لاندا" مربی روس الاصل شطرنج به طور انفرادی آغاز می کنم.

آتوسا پورکاشیان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: " لاندا" یکی از مربیان بزرگ و صاحب نام در جهان شطرنج محسوب می شود ، تمرین کردن زیر نظر وی می تواند نقش قابل توجهی در ارتقاء بار فنی و سطح کارمان داشته باشد.

استاد بزرگ شطرنج بانوان کشورمان اظهار داشت: در گذشته مسئولان فدراسیون از " لاندا" به عنوان مربی برای آقایان شطرنج باز دعوت به همکاری کرده بودند و این برای نخستین بار است که وی هدایت بانوان را هم بر عهده می گیرد.

وي یادآور شد: اگر مسئولان فدراسیون شرایط را به گونه ای فراهم کنند که ما در مدت زمان های طولانی زیر نظر مربیان صاحب نام و مشهور تمرین کنیم به طور قطع ما هم می توانیم در مسابقات مختلف جزو مدعیان کسب مدال باشیم.

پورکاشیان در ادامه اظهار داشت: من به عنوان یکی از اعضای تیم ملی شطرنج بانوان سابقه 2 بار حضور در مسابقات داخل سالن آسیا را داریم در مسابقات 2007 ماکائو و 2009 ویتنام که در پیکارهای ویتنام موفق به کسب مدال برتر تیمی شدیم، با توجه به این مساله در رقابت های داخل سالن کره جنوبی با حضور قدرتمند خود مدال برتر 4 سال گذشته را تکرار و یا ارتقا خواهیم داد.

وی تصریح کرد: تاکنون تمریناتم را به طور شخصی دنبال می کردم و در مسابقات آزاد امارات که در شهر دبی برگزار شد شرکت کردم و توانستم عملکردی در حد درجه بین المللی خود داشته باشم.

امیدوارم حضور " لاندا" در کنار تیم ملی بتواند نقش قابل توجهی در کسب نتایج خوب داشته باشد./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار