با ابلاغ بخشنامه اي از معاونت بهداشتي وزارت بهداشت به كليه دانشگاه ها با شروع فصل گرما نظارت ها بر مراكز عرضه مواد غذايي تشديد مي شود.

محسن فرهادي، رئيس اداره بهداشت مواد غذايي و بسياري اماكن عمومي وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: با شروع فصل گرما بخشنامه اي از معاونت بهداشت وزارت بهداشت به كليه معاونت هاي بهداشت دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور مبني بر تشديد نظارت بر مراكز عرضه مواد غذايي ابلاغ شد كه تيم هاي سيار و غير سيار از ساعت 8 صبح تا 8 شب موظف به بازديد هاي حضوري و غير حضوري شده اند.

وي با بيان اينكه از ساعت شب تا 8 صبح يك نفر بايد جوابگوي تماس ها در اين فاصله باشند گفت: با توجه به فراخور فصل فروش آب ميوه، فالوده و بستني هاي دست ساز افزايش مي يابد كه بازرسين ما علاوه بر نظارت بر رعايت بهداشت فردي و محيطي به نمونه برداري از مواد مي پردازند و به آزمايشگاه ارسال مي شوند.

فرهادي عنوان كرد: افراد بايد توجه داشته باشند كه به هيچ عنوان از مراكزي كه بستني ها و آب ميوه هاي آنها در معرض آلودگي بوده و در هيچ محفظه اي قرار ندارند خودداري كنند.

همچنين برخي از افراد سود جو از  رنگ ها و اسانس هاي شيميايي در آبميوه و بستني استفاده مي كنند كه اين مواد مي تواند مشكلات آلرژي و گوارشي درافراد مصرف كننده ايجاد كند.

وي در خصوص آلودگي هاي مربوط به بستني ها اظهار داشت: آلودگي بستني ها مي تواند به دليل استفاده از خامه فاسد محل نگهداري نامناسب و شير آلوده باشد در واقع ممكن است ظروف نگهداري اين نوع مواد دچار آلودگي باشد و اين آلودگي ها منجر به مسمويت در افراد شود.

فرهادي خاطر نشان كرد: افراد در صورت مواجه با مراكزي كه غير بهداشتي كار مي كنند و مواد غذايي غير بهداشتي عرضه مي كنند مي توانند با سامانه 1490 تماس حاصل نمايند و گزارش خود را اعلام كنند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار