نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال برای اولین بار در مجلس شورای اسلامی ردیف بودجه مستقل برای احیای دریاچه ارومیه در نظر گرفته شده است.

عابد فتاحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت دریاچه ارومیه حاد و بحرانی بوده و فعلا ناامید کننده است.

وی عنوان کرد: در بودجه سال 92 برای اولین بار ردیف برای احیای دریاچه ارومیه مشخص و بودجه مستقلی به نام دریاچه ارومیه در نظر گرفته شده که با تصویب نهایی بودجه سال 92 فعالیت احیای دریاچه ارومیه را از هر نظر پی‌گیری خواهیم کرد.

فتاحی ابراز داشت: از سد ارس و آب رودخانه ارس به اندازه‌ای که بتواند زندگی دوباره به دریاچه ارومیه دهد آب به دریاچه ارومیه منتقل خواهد شد.

وی افزود: تمام کاندیداهای ریاست جمهوری در برنامه‌های خود به دریاچه ارومیه اشاره کرده و گفته‌اند برای احیای دریاچه ارومیه اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد و ادامه داد: اعتبار به اندازه‌ای که بتوان در سال 92 کار عملیاتی برای احیای دریاچه ارومیه انجام داد در بودجه سال 92 اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون از شرایط احیای دریاچه ارومیه رضایتی از نظر علمی و مالی نداشتیم، اذعان داشت: در حال حاضر با توجه به ردیف بودجه اختصاصی از طرف مجلس شورای اسلامی برای احیای دریاچه ارومیه، اقدامات و همایش‌هایی برگزار شده و تلاش اساتید و دانشمندان برای احیای دریاچه ارومیه امید است اقدامات لازم برای احیای دریاچه ارومیه انجام گیرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.