فرماندار چالدران گفت: اگر در شهرستان چالدران توجهی به ظرفیت مواد معدنی صورت گیرد، می‌توانیم بیشترین اشتغال را در این شهرستان ایجاد کنیم.

احمدرضا قلی‌پوردر گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با بیان اینکه در شهرستان چالدران سه واحد صنعتی شامل کارخانه لبنیاتی طه، قندریزی تعاونی شصت و آب معدنی کارتال وجود دارد، اظهار داشت: این سه کارخانه در سال به مدت سه تا پنج ماه کار کرده و مابقی ماه‌های سال راکد بوده و تولید ندارند.

قلی‌پور اضافه کرد: دو واحد سیگارت‌سازی و قطعات خودرو نیز که می‌توانستند بیشترین اشتغال را در این شهرستان ایجاد کنند و پیش‌بینی می‌شد 350 نفر اشتغال در این زمینه ایجاد شود، در سال 86 به سبب مشکلات بانکی با 25 درصد پیشرفت فیزیکی رها شده و هیچ اقدامی در این رابطه انجام نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت چالدران در زمینه مواد معدنی، ابراز داشت: اگر در شهرستان چالدران توجهی به ظرفیت مواد معدنی صورت گیرد، می‌توانیم بیشترین اشتغال را در این شهرستان ایجاد کنیم.

قلی‌پور با اشاره به اینکه تا کنون شکوفایی معدن در این شهرستان انجام نشده، ادامه داد: در شهرستان چالدران 13 فقره پروانه بهره‌برداری در زمینه معادن داریم.

وی با بیان اینکه 14 نوع ماده معدنی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: این مواد معدنی شامل سیلیس، منگنز، میکا، سرب، مرمریت و ... است.

فرماندار چالدران گفت: چنانچه سرمایه‌گذارانی سوق پیدا کرده و در معادن شهرستان چالدران سرمایه‌گذاری کنند، بیشترین ظرفیت اشتغال‌زایی در ارتباط با معدن در این شهرستان انجام می‌گیرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.