سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه نظام جمهوري اسلامي ايران نظامي مستحکم و مبتني بر اراده و خواست مردم است، گفت: ساز و کارهاي مردم‌سالاري در نظام جمهوري اسلامي فعال است و مردم ايران اين مهم را ثابت کرده‌اند و دولت کانادا و آمریکا که از فقر اطلاعاتي و ضعف تحليلي در مورد ايران رنج مي‌برند، باید تجديد نظري در فهم خودشان نسبت به جمهوري اسلامي ايران کنند.

"سيدعباس عراقچي " در گفتگو با خبرنگار سياست‌خارجي باشگاه خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مشارکت میلیونی ملت ایران در حماسه‌سیاسی چه تأثیری در قدرت چانه‌زنی ایران در عرصه بین‌الملل دارد، گفت: من پيش از هر چيز به ملت‌ ايران به خاطر خلق اين حماسه شکوهمند سياسي تبريک مي‌گويم.

حضور پرشور مردم در 24 خرداد پشتوانه عظیم سیاسی دولت جدید

وي ادامه داد: مسلما حضور گسترده، نشاط سياسي فراگير در سطح کشور و مشارکت بالا در انتخابات، پشتوانه عظيم سياسي براي دولتي است که زمام امور مربوطه را به دست خواهد گرفت.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي تصريح کرد: اين حماسه سياسي صلابت جمهوري اسلامي ايران را در عرصه سياسي و بين‌المللي افزايش داده و اقتدار ملت ايران را به جهانيان نشان داد.

عراقچي اظهار داشت: اين حضور پرشور پشتوانه محکم براي دولت جديد بوده و اميدواريم با استفاده از اين اقتدار و صلابتي که منشاء آن ملت بزرگ ايران هستند، سياست خارجي ايران را که اصول و اهداف آن بر ارزش‌هاي والاي انقلاب اسلامي قرار دارد، ادامه دهد.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي تاکيد کرد: ملت ایران منتخب مردم که در اثر چنين حماسه سياسي و بعد از طي تمام مراحل قانوني زمام دولت را به دست مي‌گيرد شایسته تبریک هستند و بنده هم کوچک آنها هستم.

روال طبیعی روند اجرایی انتخابات در خارج از کشور

عراقچي در مورد نحوه اعلام نتايج آراء در شعب خارج از کشور گفت: روند انتخابات در ساير کشورها روال طبيعي خود را طي کرده و با توجه به اختلاف ساعتي که ما با کشورهاي مختلف داريم، مثلا برخي کشورها در شرق آسيا و اقيانوسيه قرار دارند که به طبع، زودتر از ايران انتخابات را شروع کردند، بنابراين نتايج آنها زودتر آماده و به مرکز ارسال شده است.

وي ادامه داد: اما برخي کشورها که در غرب و آمريکاي جنوبي قرار دارند، چندين ساعت ديرتر از ما انتخابات را آغاز کرده، بنابراين انتخابات ديرتر به پايان رسيده و نتايج آنها هنوز در حال ارسال است.

عراقچي تصريح کرد: بنابراين اعلام نتايج روند طبيعي خود را طي مي‌کند و ما به عنوان مجري انتخابات در خارج از کشور، نتايج واصله را در اختيار وزارت کشور قرار مي‌دهيم و هرگونه اعلام نتايج به عهده آنهاست و ما در اين رابطه نقشي نداريم.

لزوم تجدید نظر در فهم دولت‌هایی که از فقر اطلاعاتي در مورد ايران رنج مي‌برند

سخنگوي دستگاه ديپلماسي در واکنش به اقدام دولت کانادا در مورد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اين کشور، اظهار داشت: من اميدوار هستم که دولت کانادا و هر دولت ديگري که از فقر اطلاعاتي و ضعف تحليلي در مورد ايران رنج مي‌برند، باید تجديد نظري در فهم خودشان نسبت به جمهوري اسلامي ايران کنند چراکه نظام جمهوري اسلامي ايران نظامي مستحکم و مبتني بر اراده و خواست مردم است.

عراقچي تصريح کرد: ساز و کارهاي مردم‌سالاري در نظام جمهوري اسلامي فعال است و مردم ايران اين مهم را ثابت کرده‌اند که علي‌رغم همه تحريم‌ها، فشارها و تبليغات منفي موجود، به مشروعيت نظام اعتقاد راسخ و اين نظام مقدس را با جان و دل دوست دارند.

وي اظهار داشت: مردم ايران همواره در روندهاي سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي، مشارکت سطح بالا داشته و مهمترين آن مشارکت سياسي بود که ديروز اين حماسه شکوهمند رقم خورد.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي در پايان خاطرنشان کرد: انتظار مي‌رود دولت کانادا، آمريکا و ديگر کشورهايي که اين پديده شکوهمند را به درستي درک نکرده‌اند، فهم خود را از ايران و مسائل مربوط به آن بالا ببرند که اگر اين کار را بتوانند انجام دهند، طبعا بسياري از مشکلاتشان حل خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: عراقچی ، انتخابات ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار