سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ساوه گفت: 40درصد کلزای تولیدی استان مرکزی در اراضی این شهرستان کشت می‌شود

شریفی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک با اشاره به اینکه در سال گذشته 610 تن دانه روغنی کلزا از سطح 407 هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان کشت شد، گفت: 40 درصد کلزای استان مرکزی در اراضی این شهرستان کشت می شود.

وی با اشاره به اینکه برداشت کلزا از سطح 272 هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان به پایان رسید افزود: پیش بینی می شوداز هر هکتار به طور متوسط یک و نیم تن محصول برداشت شود.

وی با بیان اینکه محصول کلزا یکی از محصولات مورد نیاز کشور به لحاظ دارا بودن روغن است، اظهار کرد: در سال جاری کشاورزان این شهرستان در مقایسه با سال گذشته استقبال خوبی از کشت کلزا نداشتند.

وی با اشاره به اینکه کلزای تولیدی این شهرستان بیشتر به استان های اصفهان و تهران ارسال می شود، ادامه داد: از آن جایی که روز به روز نیاز کشور به روغن خوراکی مایع و جامد بیشتر می‌شود بنابراین کاشت محصول روغنی و دانه‌های روغنی اهمیت بیشتری می‌یابد که یکی از مهمترین این محصولات کشت کلزا است.

وی با بیان اینکه کاشت دانه روغنی کلزا توسط کشاورزان علاوه بر سودآوری راهی برای مبارزه با آفات و علف های هرز در مزارع است، اضافه کرد: به دلیل برداشت زود هنگام این محصول واستفاده دوباره از اراضی زیر کشت برای کاشت سایر محصولات کشاورزی ، کشت کلزا برای کشاورزان از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ساوه در ادامه با اشاره به انجام عملیات مبارزه با آفت سن مادر در مزارع شهرستان ساوه گفت: عملیات مبارز با آفت سن مادر در مزارع این شهرستان در سطح شش هزار و 150 هکتار از مزارع گندم و جو انجام شد.

افزون بر 135 هزار هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان ساوه وجود دارد که از این میزان 19 هزار هکتار باغ و 116 هزار هکتار دیگر نیز زمین های زراعی است./س

برچسب ها: کلزا ، ساوه ، کشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.