بر اساس شاخص‌هاي سرمايه‌گذاري بين‌المللي مورگان استانليMSCI جايگاه يونان از کشور توسعه يافته به نوظهور کاهش يافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، از سال 2007 تاکنون از ارزش شاخص سهام بورس يونان 83 درصد کاسته شده است. يونان نخستين کشور توسعه يافته است که رتبه اعتبار مالي آن توسط شاخص‌هاي سرمايه‌گذاري بين‌المللي مورگان استنلي کاهش مي‌يابد.

رتبه اعتبار مالي يونان در سال 2001 بر اساس شاخص‌هاي سرمايه‌گذاري بين‌المللي مورگان استانلي به جايگاه کشور توسعه يافته ارتقا يافت اما در سال 2012  با شدت گرفتن اوضاع اقتصادي و مالي در يونان، اين شرکت تهديد کرد به احتمال زياد در رتبه اعتبار مالي يونان تجديد نظر خواهد کرد و رتبه جايگاه اقتصادي توسعه يافته را از آن خواهد گرفت.

مورگان استنلي در توجيه اين تصميم خود اعلام کرده است که يونان به علت اوضاع بد اقتصادي از  آوريل سال 2010  مجبور شده است انتشار اوراق قرضه بلند مدت را متوقف کند، زيرا خريداري براي فروش اين نوع اوراق جهت تامين بخشي از نيازهاي مالي خود در بازار پيدا نمي‌کرد.

اين شرکت اعلام کرده است جايگاه يونان از 2 سال پيش از حالت اقتصاد توسعه يافته به اقتصاد نوظهور تنزل پيدا کرده بود.

در همين راستا ارزش شاخص سهام بورس آتن از يک هفته پيش تاکنون  9 درصد کاهش يافته است. يونان که در کانون بحران مالي اروپا قرار دارد، از 6 سال پيش تاکنون به طور پياپي با رکود اقتصادي مواجه بوده و ميزان بيکاري در بين جمعيت فعال اين کشور نيز اکنون به 27 درصد رسيده است.

 انتهاي پيام/

برچسب ها: یونان ، خروج ، توسعه ، نوظهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار